واکنش‌ها به نشاندن هواپیمای دختر و همسر علی دایی؛ «آخرین بار برای بازداشت ریگی بود»

علی دایی و همسرش در کنسرت پرواز همای
علی دایی و همسرش در کنسرت پرواز همای Copyright تسنیم
Copyright تسنیم
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بازگرداندن هواپیمای حامل دختر و همسر علی دایی از آسمان دبی به فرودگاه کیش واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

آگهی

بازگرداندن هواپیمای حامل دختر و همسر علی دایی از آسمان دبی به فرودگاه کیش واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

همسر و دختر علی دایی، فوتبالیست سابق تیم ملی ایران امروز از فرودگاه امام خمینی تهران با پرواز شرکت هواپیمایی ماهان عازم دبی بودند اما طبق دستور مقامات امنیتی، هواپیما از آسمان دبی بازگشت و در کیش به زمین نشست.

علی دایی پس از این ماجرا اعلام کرد که همسر و دخترش بازداشت نشده‌اند اما اگر ممنوع الخروج بودند باید سیستم پلیس گذرنامه نشان می‌داد.

وی اضافه کرد: «واقعا نمی‌دانم دلیل این کارها چیست. آیا می‌خواستند تروریست بازداشت کنند؟»

این اقدام واکنش‌های بسیاری را در پی داشت به‌طوریکه محمد حسن نجمی، روزنامه‌نگار در توییتی نوشت: «آخرین مرتبه‌ای که هواپیما را در فرودگاهی غیر از مقصد نشاندند و رسانه‌ای شد، به قصد بازداشت عبدالمالک ریگی بوده! این بار به همسر و دختر علی دایی رسیده! همسر و دختر علی دایی در حد ریگی خطرناک هستند یا چی؟» وی اضافه کرد: «اگر مشکلی بوده چرا بازداشت نکردند؟ اگر مشکلی نیست چرا برگردانده‌اند؟»

محمد حسین نجاتی، روزنامه نگار دیگری است که در توییتی نوشت: «دیکتاتور و ظالم بودن یه مساله‌ است، دیکتاتور و ظالم ِاحمق بودن هم مساله دیگر.»

علی افشاری، فعال سیاسی نیز در توییتی نوشت: «بغض و کینه نهادهای اطلاعاتی علیه علی دایی، شهریار فوتبال ایران نشانه روشنگرانه اصلاح‌ناپذیری، ستیزه‌جویی و بی‌خردی زمامداران جمهوری اسلامی است.»وی اضافه کرد: «این اقدام علاوه بر انتقام‌جویی نشانگر هراس است.»

ایمان صفاتی، خبرنگار بیلد آلمان نوشت: «قدرت اول منطقه از خروج همسر و دختر علی دایی ترسید.»

با این حال کیان عبداللهی که خود را سردبیر خبرگزاری تسنیم معرفی کرده در توییتی نوشت: «دختر علی دایی مشکلی برای سفر نداشته و به تشخیص خود سفر را ادامه نداده است. مقصد نهایی همسر علی دایی سفر به آمریکا بوده است.»

از سوی دیگر سعید دهقان وکیل دادگستری در توییتی نوشت: «در جمهوری اسلامی شما می‌توانی مجرم یا محکوم هم نباشی اما ممنوع الخروج شوی.»

وی این پرسش را مطرح کرد که چگونه؟ و سپس پاسخ داد: «اگر عضو خانواده‌ای باشی که همسرت یا پدرت بجای همدستی با حکومت، در مقابل ظلمش «سکوت» نکرده باشد.»

وی بار دیگر پرسید چرا و پاسخ داد: «چون گروگانگیری رویه نظام جمهوری اسلامی است، افرادی که سفر خارجی آنها مغایر با مصالح جمهوری اسلامی است.»

محمد رضا دانایی، خبرنگار نیز در توییتی با مقایسه دو تاریخ نوشت: «

۴ اسفند ١٣٨٨: هواپیمای حامل عبدالمالک ریگی در مسیر دوبی، به دستور نهادهای امنیتی در بندرعباس نشسته و وی دستگیر شد،

۵ دی ١۴٠١: با مصوبه شورای امنیت کشور (شاک) و دستور قضایی، هواپیمای حامل همسر و دختر علیدایی به مقصد دوبی، در کیش نشسته و از هواپیما خارج شدند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات ایران؛ برگزاری مراسم چهلم کشته‌شدگان و واکنش‌ها به نشاندن هواپیمای خانواده علی دایی

کشف یک ماهی جدید در ایران که «علی دایی» نام گرفت

رونالدو رکورد گل‌زنی علی دایی را شکست و از «شهریار» تمجید کرد