«مار»، قاتل زنجیره‌ای در آستانه آزادی قرار گرفت

چارلز صبحراج قاتل زنجیره‌ای فرانسوی
چارلز صبحراج قاتل زنجیره‌ای فرانسوی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شارل سوبراج یک شهروند فرانسوی با اصالت ویتنامی و هندی است. او به دلیل قتل‌های متعدد در نپال به حبس ابد محکوم شده بود اما قرار است زودتر از موعد از زندان آزاد شود. این قاتل با لقب‌های «مار» و «قاتل بیکینی» مشهور بود.

آگهی

انتظار می‌رود شارل سوبراج، قاتل زنجیره‌ای فرانسوی که در دهه ۱۹۷۰ یک رشته قتل در سراسر آسیا انجام داده بود روز پنجشنبه از زندان نپال آزاد شود.

زندگی این قاتل و در سریال «افعی» نتفلیکس به تصویر کشیده شده است. 

دادگاه عالی نپال روز چهارشنبه حکم داد که سوبراج ۷۸ ساله که از سال ۲۰۰۳ به دلیل دو فقره قتل در دهه ۱۹۷۰ در این کشور در زندان است، به دلایل بیماری‌اش باید زودتر از موعد از زندان آزاد شود.

مسئولان زندان به خبرگزاری فرانسه گفتند که پس از دریافت مدارک مربوطه، سوبراج را به مقامات اداره مهاجرت تحویل خواهند داد. به دستور دادگاه او باید ظرف ۱۵ روز از این کشور اخراج شود.

در حکم آزادی سوبراج این طور نوشته شده است که او در سال ۲۰۱۷ به عمل جراحی قلب باز نیاز داشته و آزادی او مطابق با قانون اجازه ترخیص زندانیان بیماری که قبلا سه چهارم دوران محکومیت خود را سپری کرده‌اند، بوده است.

سوبراج یک شهروند فرانسوی با اصالت ویتنامی و هندی است. او خود را به عنوان یک تاجر جواهر معرفی می‌کرده و به این شکل قبل از سرقت و قتل با قربانیانش که بیشتر جوانان کوله گرد یا بک‌پکر غربی و هیپی‌های دهه ۱۹۷۰ بودند، دوست می‌شده است.

جولی کلارک، روزنامه‌نگار استرالیایی که با سوبراج مصاحبه کرده بود به خبرگزاری فرانسه گفت: «او از بک‌پکرها متنفر بود و آنها را به عنوان جوانانی فقیر و معتاد به مواد مخدر می‌دید. او خود را یک قهرمان جنایتکار می‌دانست.»

اولین قتل سوبراج در سال ۱۹۷۵، یک زن جوان آمریکایی بود که جسدش در ساحل با «بیکینی» پیدا شد. او با نام مستعار «قاتل بیکینی» در نهایت بیش از ۲۰ قتل مرتکب شد.

لقب دیگر سوبراج «مار» بود. این لقب به دلیل توانایی‌اش در داشتن هویت‌های مختلف برای فرار از قانون و عدالت به او داده شده بود. براساس این لقب، سریالی موفق توسط بی‌بی‌سی و نتفلیکس بر اساس زندگی او ساخته شد.

او در سال ۱۹۷۶ در هند دستگیر شد و در نهایت ۲۱ سال را در آنجا در زندان گذراند. با وقفه‌ای کوتاه، سوبراج در سال ۱۹۸۶ از زندان فرار کرد و دوباره در ایالت ساحلی گوا در هند دستگیر شد.

سوبراج سال ۱۹۹۷ آزاد شد و برای زندگی به پاریس رفت. اما سال ۲۰۰۳ به نپال برگشت و در منطقه توریستی کاتماندو در یک کازینو دستگیر شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

دادگاهی در این کشور، او را به دلیل قتل کانی جو برونزیچ، یک توریست آمریکایی در سال ۱۹۷۵ به حبس ابد محکوم کرد. یک دهه بعد او به جرم قتل همراه کانادایی برونزیچ هم مجرم شناخته شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرگ قاتل نابغه در زندان؛ استاد دانشگاهی که ۲۰ سال آمریکا را در وحشت فرو برد

دادگاه حقوق بشر اروپا، بلژیک را به‌دلیل نقض حقوق قاتلی که ۵ عضو یک خانواده‌ را کشته بود محکوم کرد

سقوط از طبقه سوم در شانگهای؛ «قاتل چینی تسلا» جان دو نفر را گرفت