پزشکان از پیشرفت سرطان پله خبر دادند؛ «اسطوره»، کریسمس را در بیمارستان خواهد گذراند

آقای پله در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال به تاریخ اول دسامبر ۲۰۱۷.
آقای پله در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال به تاریخ اول دسامبر ۲۰۱۷. Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا بر اعلام کادر درمان بیمارستان آلبرت انیشتین در شهر سائوپائولو این فوتبالیست سابق که هم اکنون ۸۲ سال سن دارد، در «بخش عمومی» تحت درمان است، اما «به مراقبت بیشتری در رابطه با اختلالات کلیوی و قلبی نیاز دارد.»

آگهی

بیمارستانی در برزیل روز چهارشنبه ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ از پیشرفت سرطان اسطوره فوتبال جهان خبر داد. پزشکان گفته‌اند که آقای پله همزمان با دست و پنجه نرم کردن با این بیماری دچار عوارض کلیوی و قلبی نیز شده است.

بنا بر اعلام کادر درمان بیمارستان آلبرت انیشتین در شهر سائوپائولو این فوتبالیست سابق که هم اکنون ۸۲ سال سن دارد، در «بخش عمومی» تحت درمان است، اما «به مراقبت بیشتری در رابطه با اختلالات کلیوی و قلبی نیاز دارد.»

پله در حدود ۱۵ ماه پیش (سپتامبر ۲۰۲۱) جهت برداشتن تومور روده بزرگ یک عمل جراحی انجام داد و از آن پس تحت شیمی‌درمانی قرار گرفته بود؛ تا اینکه با وخامت حال او در ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲ (۸ آذر ۱۴۰۱) مجددا در بیمارستان سائوپائولو بستری شد.

در خانه پله خبری از جشن کریسمس نیست

پزشکان همچنین تشخیص داده‌اند که پله، با نام اصلی ادسون آرانتس دو ناسیمنتو، به «عفونت تنفسی» نیز مبتلا است، ولی گفته‌اند که هنوز نیازی به انتقال او به بخش مراقبت‌های ویژه نیست.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

تنها چند دقیقه پس از این اعلام بیمارستان، فرزندان پله در اینستاگرام گفتند که پدرشان برای جشن کریسمس در خانه نخواهد بود.

آنها نوشتند: «کریسمس در خانه ما به حالت تعلیق درآمد.»

دختران پله در همان روزهای اولیه بستری با رد شایعاتی مبنی بر اینکه نکند ایشان روزهای پایانی عمر خود را در بیمارستان سپری میکند؛ سعی کردند به طرفداران این بازیکن که بسیاری او را بهترین فوتبالیست تمام دوران می‌دانند، قوت قلب دهند.

پله در دوران ورزشی خود بیش از یک هزار گل به ثمر رسانده است. او تنها فوتبالیست تاریخ جهان است که برنده سه جام جهانی در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲و ۱۹۷۹ شده است.

حمایت اسطوره از ستاره

این اسطوره فوتبال، با اینکه در ماه‌های اخیر کمتر در ملاعام حاضر شده است ولی همچنان در شبکه‌های اجتماعی فعال بوده است، به‌طوریکه درطول جام جهانی قطر به طور منظم پست‌های اینستاگرامی ارسال می‌کرد.

پست اینستاگرامی پله در حمایت از تیم برزیل و نیمار

در یکی از آخرین پست‌های وی، او با وجود شکست تیم برزیل در برابر کرواسی و حذف از جام جهانی قطر از نیمار ستاره برزیلی حمایت کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایلان ماسک در برزیل متهم می‌شود؛ تحقیقات دادگاه عالی برزیل درباره ممانعت مالک توییتر از اجرای عدالت

کشف سنگ‌نگاره‌های باستانی از انسان‌های ماقبل تاریخ در کنار ردپای دایناسورها در برزیل

«پنهان شدن» بولسونارو در سفارت مجارستان باعث احضار سفیر از سوی مقامات برزیل شد