اعتراضات ایران؛ نمایندگان پارلمان اتریش کفالت سیاسی زندانیان حوادث اخیر ایران را برعهده گرفتند

معترضان ایران، در این عکس؛ تهران
معترضان ایران، در این عکس؛ تهران Copyright AP/Copyright 2022 The AP. All rights reserved.
Copyright AP/Copyright 2022 The AP. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سخنگوی قوه قضائیه گفت: «مقابله هدفمند با انگیزه تشویش اذهان عمومی آن هم بدون سند و مدرک منجر به تعقیب قضائی می‌شود و تعارف و رعایت هم اندازه‌ای دارد.» در این باره هم سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از آماده شدن طرحی مبنی بر پیگیری حقوقی و قضایی اخبار کذب در فضای مجازی خبر داد.

آگهی

اعتراضات سراسری در ایران وارد چهارمین ماه شده است و تظاهرات در خیابان، اعتصاب اصناف مختلف و اعتراضات در دانشگاه‌ها همچنان ادامه دارد.

در چند روز گذشته هم برخی از هنرمندان و سینماگران به صف اعتراضات پیوسته‌اند. بعد از اعدام دو جوان در جریان اعتراضات، واکنش‌های بین‌المللی به وضعیت دادرسی در ایران بیشتر مطرح شد.

در سومین روز دستگیری ترانه علی‌دوستی، بازیگر سینما، سینماگران ایرانی در حمایت از او تجمع کردند. براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی برخی رسانه‌های ایران، علی‌دوستی به دلیل ارائه نکردن «هیچ مدرکی در راستای ادعای خود» بازداشت شده است. این بازیگر سینما در پستی در فضای مجازی نوشته بود: «اسمش محسن شکاری بود. هر سازمان بین‌المللی که نظاره‌گر این خونریزی است و اقدامی نمی‌کند مایه ننگ بشریت است.»

حالا سخنگوی قوه قضايیه درباره واکنش‌ها بر سر اعدام محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد گفت: «مقابله هدفمند با انگیزه تشویش اذهان عمومی آن هم بدون سند و مدرک منجر به تعقیب قضائی می‌شود و تعارف و رعایت هم اندازه‌ای دارد.»

ستایشی بعد هم به صحبت‌های رئیس قوه قضائیه ایران مبنی بر اینکه «هر کسی به دنبال تشویش اذهان عمومی است و ادعایی را مطرح می‌کند باید سند ارائه بدهد» اشاره کرد.

در این باره هم هفته گذشته سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ایران از آماده شدن طرحی مبنی بر پیگیری حقوقی و قضایی اخبار کذب در فضای مجازی در این کمیسیون خبر داد.محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: «این طرح در مورد هر خبری که آثار سوءاجتماعی داشته باشد و موجب ضربه به جامعه شود، صدق می‌کند. منتشرکنندگان این اخبار اگر نتوانند جبران خسارت بکنند، باید مجازات شوند.»

در ادامه می‌توانید آخرین اخبار و گزارش‌ها از اعتراض‌ها در ایران و پیامدهای آن در روز سه‌شنبه ۲۹ آذر (۲۰ دسامبر) را در این صفحه دنبال کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات ایران؛ دیده‌بان حقوق بشر: «جمعه خونین» زاهدان،‌ مرگبارترین سرکوب سال ۲۰۲۲ بود

اعتراضات ایران؛ آمریکا چند نفر دیگر از مقام‌های جمهوری اسلامی را تحریم کرد

کانادا ۲۲ نفر دیگر را به فهرست تحریم سرکوبگران اعتراضات ایران اضافه کرد