حل و فصل غرامت ۱۰ میلیون دلاری؛ امبر هرد و جانی دپ توافق کردند

امبر هرد و جانی دپ، بازیگران سینمای آمریکا
امبر هرد و جانی دپ، بازیگران سینمای آمریکا Copyright ای پی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به موجب این توافق، امبر هرد ۳۶ ساله باید تنها یک میلیون دلار به شوهر ۵۹ ساله سابق خود پرداخت کند.

آگهی

امبر هرد، بازیگر زن سینمای آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که به موجب توافقی با همسر سابقش، پرونده شکایت افترا علیه خود را پیش از رسیدگی در دادگاه تجدید نظر حل و فصل کرده است.

وی تصریح کرد که برای پایان دادن به این پرونده چند میلیون دلاری و حل و فصل شکایتی که جانب دپ علیه او مطرح کرده بود تصمیم بسیار دشواری گرفته است.

خانم هرد که پیش‌تر در ماه ژوئن به موجب حکم دادگاهی در ویرجینیا به پرداخت غرامتی ۱۰ میلیون دلاری به ستاره فیلم «دزدان دریایی کارائیب» محکوم شده بود بدون فاش کردن شرایط توافق، از حصول آن «تحت شرایطی سخت و بر اساس تصمیمی دشوار» در یک پست اینستاگرامی خبر داد.

گفتنی است که به موجب رای دادگاه رسیدگی کننده به این پرونده، جانی دپ نیز به پرداخت غرامتی ۲ میلیون دلاری به امبر هرد، همسر سابقش محکوم شده بود.

فرانس‌پرس ضمن انتشار این خبر به نقل از وب‌سایت «تی‌.ام.زد» که به منابع آگاه استناد کرده، آورده است که بر اساس توافق به دست آمده برای حل و فصل این پرونده، امبر هرد ۳۶ ساله باید تنها یک میلیون دلار به شوهر ۵۹ ساله سابق خود پرداخت کند.

خانم هرد که در یکی از نقش‌های اصلی فیم «آکوامن» ایفای نقش کرده پیش‌تر از تصمیم خود برای بردن رای دادگاه ویرجینیا به تجدید نظر خبر داده بود.

وی اما روز دوشنبه پس از توافق با جانی دپ بر سر این حکم گفت که به دلیل از دست دادن ایمان به سیستم قضایی آمریکا و پس از آنکه شهادت وی در دادگاه دستمایه سرگرمی و خوراک رسانه‌های اجتماعی شد، از این تصمیم صرف نظر کرده است.

Steve Helber/Copyright The AP All rights Reserved 2022
امبر هردSteve Helber/Copyright The AP All rights Reserved 2022

دعوای حقوقی میان همسران سابق که هر دو از ستاره‌های سینمای آمریکا هستند از مقاله‌ای در نشریه واشنگتن پست نشات می‌گیرد که سال ۲۰۱۸ منتشر شده بود.

امبر هرد در این مقاله بدون آنکه نامی از همسر سابقش ببرد خود را «یک شخصیت عمومی» و نماینده‌ای از قربانیان «خشونت خانگی» معرفی کرده بود.

در پی انتشار این مقاله، جانی دپ با تاکید بر اینکه شهرت و اعتبار حرفه‌ای او بواسطه چنین مطلبی خدشه‌دار شده از همسر سابقش به خاطر افترا شکایت کرد تا از او دست کم ۵۰ میلیون دلار غرامت دریافت کند.

وی همچنین با رد هرگونه آزار خانگی علیه همسر سابقش و قربانی خواندن خود مدعی شد آن که به خشونت روی آورده امبر هرد بوده است.

خانم امبرد نیز بیکار ننشست و در ضد حمله‌ای علیه جانی‌ دپ، شکایتی علیه او مطرح کرد و خواستار دریافت غرامتی به میزان دو برابر مبلغ غرامت تعیین شده توسط همسر سابقش شد.

هیئت منصفه دادگاه فیرفکس در حومه واشنگتن در پایان شش هفته جلسه رسیدگی به این پرونده در نهایت به این نتیجه رسید که همسران سابق یکدیگر را بدنام کرده‌اند، اما صدمات وارده ناشی از خشونت خانگی به جانی دپ بیشتر بوده است.

این پرونده به خوراک تبلیغاتی رسانه‌ها تبدیل شد و بخش‌هایی از جلسات دادگاه رسیدگی به آن به صورت زنده از تلویزیون پخش شد.

بدین ترتیب، میلیون‌ها بیننده در سراسر جهان این دعوای خانوادگی را دنبال کردند و رسانه‌ای شدن آن سبب شد تا موجی از پیام‌های خصمانه‌ علیه بازیگر زن سرشناس سینمای آمریکا در شبکه‌های اجتماعی به راه افتد.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تاثیرات رسانه‌ای شدن دادگاه جانی دپ و امبرهرد؛ افزایش نگرانی‌ها برای قربانیان آزار خانگی

در جلسات دادگاه جنجالی جانی دپ و امبر هرد، زوج سابق هالیوود چه گذشت؟

نگاهی به برخی تلاش‌های زنان در سراسر جهان برای احقاق حقوق خود و شکستن کلیشه‌ها