کریم رفتنی شد؛ خداحافظی بنزما با تیم ملی فرانسه

کریم بنزما و خداحافظی از تیم ملی فرانسه
کریم بنزما و خداحافظی از تیم ملی فرانسه Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برنده توپ طلای ۲۰۲۲ که تنها سه روز پیش از مسابقات جام جهانی قطر به دلیل مصدومیت از ترکیب اصلی خروس‌ها کنار رفت در سی و پنجمین سالروز تولد خود رسما از تیم ملی فرانسه خداحافظی کرد.

آگهی

کریم بنزما، ستاره فرانسوی باشگاه رئال مادرید روز دوشنبه با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی پایان دوران حرفه‌ای خود را در تیم ملی فرانسه اعلام کرد.

مهاجم سابق «آبی‌ها» یک روز پس از شکست تیم ملی فرانسه در فینال رقابت‌های جام جهانی قطر مقابل آرژانتین، تصمیم خود مبنی بر کناره‌گیری از بازی‌های ملی را علنی کرد.

بنزما که تنها سه روز پیش از مسابقات جام جهانی قطر به دلیل مصدومیت از ترکیب اصلی خروس‌ها کنار رفت در سی و پنجمین سالروز تولد خود رسما با تیم ملی فرانسه خداحافظی کرد.

او با انتشار پیامی در توییتر با انتشار عکسی از خود با پیراهن تیم ملی فرانسه چنین از «دوران پرافتخار» حضورش در تیم ملی یاد کرد: «برای رسیدن به جایگاهی که امروز در آن هستم و به آن افتخار می‌کنم، بسیار تلاش‌ کردم و ناگریز اشتباهاتی هم داشتم! من داستان خود را نوشتم و داستان ما اینجا به پایان می‌رسد.»

کریم بنزما به رغم مصدومیت از ناحیه ران پیش از آغاز مسابقات جام جهانی قطر و نخستین بازی تیم ملی کشورش مقابل استرالیا در جلسات تمرینی «آبی‌ها» شرکت می‌کرد به گفته فدراسیون فوتبال کشورش به سه هفته زمان برای ریکاوری و بازگشت به میدان نیاز داشت.

برنده توپ طلای سال ۲۰۲۲ که پس از کنار رفتن از ترکیب با بازیکن جدیدی جایگزین نشد و در صورت اعلام نیاز دشان می‌توانست فرانسه را در بازی‌‌های مرحله نیمه نهایی و فینال یاری کند هرگز این فرصت را پیدا نکرد.

ستاره فرانسوی که تا پیش از نیمه نهایی و فینال با انتشار پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به تشویق هم‌تیمی‌هایش می‌پرداخت درست قبل از دیدار پایانی مقابل آرژانتین با نوشتن پیامی معماگونه در اینستاگرام با مضمون «علاقه‌ای به آن ندارم» توجهات را به سوی خود جلب کرد.

AP Photo
کریم بنزما در مراسم دریافت توپ طلای۲۰۲۲AP Photo

این مصدومیت همچنین سبب شد تا فصل دیگری از دوران پرماجرای کریم بنزما با تیم ملی کشورش و سرمربی آن رقم بخورد.

مهاجم سابق تیم لیون و ستاره کنونی رئال مادرید اسپانیا با وجود انجام ۹۷ بازی ملی و زدن ۳۷ گل برای خروس‌ها هرگز دوران درخشان و رضایت بخشی را با تیم ملی فرانسه سپری نکرده است.

او تنها در تورنمنت لیگ ملت‌های اروپا در سال ۲۰۲۱ موفق شد با «آبی‌ها» به کسب عنوان قهرمانی دست یابد، در حالی که پیش از آن به مدت شش سال در پی درگیری در رسوایی موسوم به «ویدئو سکس» و ماجرای اخاذی صورت گرفته از یکی از هم‌بازی‌های سابقش از حضور در تیم ملی فرانسه منع شده بود.

دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه در طول مسابقات جام جهانی قطر همواره با طفره رفتن از پاسخ به سوال خبرنگاران در باره ستاره ۳۵ ساله رئال مادرید، به نوعی نشان می‌داد که از مهاجم مصدوم خود چندان خشنود نیست.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آرژانتین با غلبه بر فرانسه برای سومین بار قهرمان جام جهانی فوتبال شد

رکوردشکی‌های تیم ملی فوتبال فرانسه در شب هت‌تریک امباپه؛ خروس‌ها جبل‌الطارق را گلباران کردند

لغو مسابقه لیون و مارسی؛ دولت فرانسه خشونت در ورزشگاه‌ها را «غیرقابل قبول» خواند