نتایج نظرسنجی ایلان ماسک؛ اکثر کاربران خواهان کناره‌گیری این کارآفرین از ریاست توییتر شدند

نظرسنجی جدید ایلان ماسک
نظرسنجی جدید ایلان ماسک Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اکثریت شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی که از سوی ایلان ماسک در توییتر راه افتاده بود گفتند که بهتر است این کارآفرین ریاست این شبکه اجتماعی را کنار بگذارد.

آگهی

اکثریت شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی که از سوی ایلان ماسک در توییتر راه افتاده بود گفتند که بهتر است این کارآفرین ریاست این شبکه اجتماعی را کنار بگذارد.

۵۷.۵ درصد از بیش از ۱۷ میلیون رای‌دهنده در این نظرسنجی گفته‌اند موافق کناره‌گیری آقای ماسک از ریاست توییتر هستند. ماسک متعهد شده است که به نتایج این نظرسنجی احترام بگذارد. 

وی یکشنبه شب در این نظرسنجی از مخاطبانش پرسید که آیا باید از سمت ریاست توییتر کناره‌گیری کند. 

این نظرسنجی تا ساعت ۱۱:۲۰ روز دوشنبه به وقت گرینویچ ادامه داشت. 

ماسک در پاسخ به اظهار نظر یکی از کاربران توییتر درباره تغییر احتمالی مدیرعامل گفت: «جانشینی وجود ندارد.»

ماسک ماه گذشته در دادگاه دلاور (Delaware) گفته بود که زمان خود را در توییتر کاهش می‌دهد و در نهایت یک رییس جدید برای اداره شرکت پیدا خواهد کرد.

این نظرسنجی پس از به روز رسانی خط مشی توییتر در روز یکشنبه انجام شد که طبق آن فعالیت حساب‌هایی را که تنها با هدف تبلیغ سایر شبکه‌های اجتماعی و محتوایی که حاوی پیوندها یا نام‌های کاربری برای پلتفرم‌های رقیب ایجاد می‌شوند ممنوع می‌کند.

این اقدام موجی از انتقادات را در پی داشت به طوری که ماسک قول داد بدون نظرسنجی آنلاین از کاربران تغییرات عمده‌ای در سیاست‌ها ایجاد نکند.

وی در توییتی پیش از نظرسنجی ۱۲ ساعته خود در این زمینه نوشت: «عذرخواهی می‌کنیم. دیگر تکرار نخواهد شد. من به نتایج این نظرسنجی پایبندم.»

شبکه‌های اجتماعی ممنوعه که لینک دادن به آن‌ها در توییتر ممنوع است شامل فیس‌بوک، اینستاگرام، ماستودون، تریبل، نوستر، پست و شبکه‌ اجتماعی متعلق به ترامپ یعنی تراث‌سوشال می‌شوند.

توییتر توضیحی در این مورد نداده است که چرا لیست سیاه آن‌ها شامل هفت وبسایت می‌شود اما شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین یا تیک تاک را در بر نمی‌گیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رادیو و تلویزیون ملی سوئد حساب کاربری خود را به دلیل ناتوانی توییتر در مقابله با اخبار جعلی بست

مهاجرت کاربران از توییتر به ماستودون؛ شبکه اجتماعی جدید به سلطه ایلان ماسک خاتمه می‌دهد؟

محبوب‌ترین و منفورترین رهبران اروپا در نظرسنجی یورونیوز