اعتراضات ایران؛ تجمع سینماگران در اعتراض به بازداشت «ترانه علیدوستی»

تجمع سینماگران مقابل زندان اوین
تجمع سینماگران مقابل زندان اوین Copyright عکس از شبکه‌های اجتماعی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آخرین اخبار و گزارش‌ها از اعتراض‌های جاری در ایران را طی روز یکشنبه ۲۷ آذر (۱۸ دسامبر) می‌توانید در این صفحه دنبال کنید.

آگهی

اعتراض‌های ایران در دومین روز از چهارمین ماه خود با حضور پررنگتر سینماگران آغاز شد. گروهی از آنها از جمله چهره‌های صاحب‌نامی همچون رخشان بنی‌اعتماد، پیمان معادی، آزاده صمدی، سحر دولتشاهی، لیلی رشیدی، مرتضی فرشباف و منیژه حکمت صبح روز یکشنبه با هدف پیگیری وضعیت ترانه علیدوستی مقابل زندان اوین تجمع کردند. 

ترانه علیدوستی، بازیگر شناخته شده سینمای ایران در عرصه بین‌المللی، روز شنبه به اتهام آن چه که «اظهار نظرهای بدون استناد در مورد وقایع اخیر» و «انتشار مطالب تحریک‌آمیز» عنوان شده، به دستور مقام قضایی بازداشت شد؛ بازداشتی که بازتابی بین‌المللی داشته و واکنش‌ها به آن همچنان ادامه دارد.

همزمان، ابراز نگرانی‌ها نسبت به ادامه بازداشت‌ها در میان اقشار مختلفی که از اعتراض‌های مردمی در طول چهار ماه گذشته حمایت کردند و نیز صدور و اجرای سریع احکام اعدام برای معترضان بازداشتی ادامه دارد. با این وجود، گزارش‌ها از ایران از ادامه برگزاری تجمع‌های صنفی، سردادن شعارهای اعتراضی و شعارنویسی‌ها در مناطق مختلف کشور و نیز انتشار فراخون‌های برگزاری تجمع‌های اعتراضی طی روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ آذر ماه حکایت دارد. 

آخرین اخبار و گزارش‌ها از اعتراض‌های جاری در ایران را طی روز یکشنبه ۲۷ آذر (۱۸ دسامبر) می‌توانید در این صفحه دنبال کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراض‌ها در ایران؛ معترضان در زاهدان علیه خامنه‌ای، سپاه و بسیج شعار دادند

مروری بر تاریخ ۴۳ ساله اعدام‌های سیاسی در ایران؛ دستاویزی که شهروندان عادی را هم در برگرفت

ایران یک نفر را به اتهام ارتباط با «موساد» و انجام حمله پهپادی در اصفهان اعدام کرد