اعتراضات ایران؛ درگیری در زندان کرج دست‌کم یک کشته برجای گذاشت

زندان کرج
زندان کرج Copyright عکس از آرشیو
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خبرگزاری میزان در حالی از «درگیری بین زندانیان مواد مخدر» سخن می‌گوید که برخی منابع حقوق بشری از اعتراض زندانیان به انتقال چند نفر از محکومان به اعدام به سلول انفرادی خبر داده‌اند.

آگهی

اعتراضات ایران وارد چهارمین ماه خود شد و با وجود گذشت چندین ماه از زمان مرگ مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد، اعتراضات و واکنش‌های داخلی و بین‌المللی در این رابطه ادامه دارد و معترضان همچنان نارضایتی خود را نسبت به عملکرد جمهوری اسلامی ابراز می‌دارند. 

با ادامه اعتراضات روند بازداشت‌ها و دستگیری‌ها از سوی نیروهای امنیتی در سراسر کشور ادامه دارد و همچنان افراد بیشتری روانه زندان‌ها می‌شوند. طبق روال هفته‌های اخیر، روز جمعه نماز جمعه زاهدان، صحنه سر دادن شعارهای ضد حکومتی بود و مردم معترض فریادهایی علیه علی خامنه‌ای سر دادند. 

اختلال در اینترنت همچنان وجود دارد و کاربران در ایران برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها با دشواری‌های بسیاری رو به رو هستند. 

واکنش‌های بین‌المللی نسبت به سرکوب گسترده معترضان نیز ادامه دارد و مقام‌های کشورهای مختلف جهان از جمهوری اسلامی می‌خواهند به حقوق ابتدایی معترضان در ایران احترام بگذارد. 

در ادامه می‌توانید آخرین اخبار و گزارش‌ها از اعتراض‌ها در ایران و پیامدهای آن در روز شنبه ۲۶ آذر (۱۷ دسامبر) را در این صفحه دنبال کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرونده «خانه اصفهان»؛ قوه قضائیه ایران از اعدام صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی خبر داد

رویدادهای مهم پیش رو، از چهلم مهسا تا جام جهانی؛ آیا قرار است تقویم نقشی در اعتراضات ایران بازی کند؟

گزارش سازمان ملل درباره ارتکاب «جنایت علیه بشریت» و مسئولیت مرگ مهسا امینی؛ پیامدها و واکنش‌ ایران