آزادی ستاره سابق تنیس جهان از بند؛ بوریس بکر از بریتانیا اخراج می‌شود

بوریس بکر، مرد شماره یک اسبق تنیس جهان
بوریس بکر، مرد شماره یک اسبق تنیس جهان Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بکر آوریل گذشته به موجب حکم دادگاهی در بریتانیا به دلیل پنهان کردن دارایی‌ها و نیز انتقال صده‌ها هزار یورو و پوند از موجودی حساب‌هایش به افراد دیگر برای فرار از بازپرداخت بدهی‌ها پس از اعلام ورشکستگی مجرم شناخته شده بود.

آگهی

بوریس بکر، ستاره سابق تنیس جهان که هشت ماه گذشته را در زندان‌های بریتانیا سپری کرده بود روز پنجشنبه در نهایت از بند آزاد شد.

مرد شماره یک اسبق تنیس جهان که به دلیل جرائم مالی در بریتانیا به زندان افتاده بود پس از آزادی از بند قرار است که از این کشور اخراج شود.

مقصد بعدی بوریس بکر پس از اخراج از بریتانیا هنوز به صورت مشخص اعلام نشده است اما با توجه به پیامی که مادرش بعد از خبر آزادی وی از زندان منتشر کرده احتمال می‌رود که آقای بکر به زادگاهش آلمان باز گردد.

اِلویرا بکر، مادر ۸۷ ساله این تنیسور پیشین آلمانی بازگشت او را به کشورش «بهترین هدیه کریسمس» در روزهای پایانی سال جاری خوانده است.

بوریس بکر ۵۵ ساله که شش قهرمانی در مسابقات انفرادی گرند اسلم جهان را در کارنامه دارد از سال ۲۰۱۲ به این سو در بریتانیا زندگی می‌کند.

وی ماه آوریل گذشته به موجب حکم دادگاهی در بریتانیا به دلیل پنهان کردن دارایی‌هایش و نیز انتقال صده‌ها هزار یورو و پوند از موجودی حساب‌هایش به افراد دیگر برای فرار از بازپرداخت بدهی‌ها پس از اعلام ورشکستگی مجرم شناخته شده بود.

او از سوی دادگاه لندن به تحمل مجازات دو سال و نیم زندان محکوم شد که بخشی از آن تعلیقی بود؛ بدین ترتیب ستاره اسبق تنیس جهان پس از سپری کردن هشت ماه از مدت مجازات خود از زندان آزاد شد.

Steve Holland/AP1996
بوسه بکر بر جام قهرمانی پس از فتح مسابقات تنیس اوپن استرالیا در سال ۱۹۹۶Steve Holland/AP1996

پی‌ای مدیا به نقل از منابعی که نامی از آنها برده نشده اعلام کرد بوریس بکر به دلیل برخورداری از شرایط اخراج به عنوان یک محکوم خارجی که بیش از ۱۲ماه زندان برایش بریده شده است صبح پنجشنبه از زندان هانترکامب واقع در حوالی ۶۰ مایلی غرب لندن آزاد شد.

به گفته منابع خبری بریتانیایی، بوریس بکر قرار است با یک جت خصوصی اجاره شده توسط یک شرکت رسانه‌ای که برای انتشار روایت زندگی او طی سال‌های اخیر حاضر به پرداخت پول قابل توجهی شده، به آلمان بازگردد.

ستاره سابق آلمانی که در سن ۱۷ سالگی پس از فتح ویمبلدون جوان‌ترین قهرمان این تورنمنت معتبر تنیس لقب گرفت در سال ۲۰۱۷ اعلام ورشکستگی کرد.

میزان بدهی او در زمان ورشکستگی به دلیل تن دادن به یک سری معاملات حساب نشده، حدود ۵۰ میلیون پوند (چیزی معادل ۵۹ میلیون یورو) برآورد شده بود.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارلوس آلکاراس با شکست نواک جوکوویچ قهرمان مسابقات تنیس ویمبلدون شد

عقب‌نشینی دولت بریتانیا از طرح کاهش مالیات بر درآمد ثروتمندان

محاکمه فرد متهم به فرار مالیاتی از درآمد میلیون‌ یورویی توالت‌های بین شهری آغاز شد