آمریکا برای مهار تهدید‌های موشکی پیونگ‌یانگ یک نیروی فضایی در کره جنوبی مستقر کرد

استقرار واحدی از نیروی فضایی آمریکا در یک پایگاه کره جنوبی
استقرار واحدی از نیروی فضایی آمریکا در یک پایگاه کره جنوبی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

واحد نیروی فضایی ایالات متحده به گفته فرمانده نظامیان آمریکایی مستقر در سئول «شناسایی و ردیابی لحظه‌ای موشک‌های بالستیک شلیک شده از سوی کره شمالی وهشدار به موقع در خصوص شلیک آنها را تضمین می‌کند.»

آگهی

ارتش آمریکا روز چهارشنبه رسما از راه‌اندازی یک نیروی فضایی در کره جنوبی برای نظارت بر فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ خبر داد.

این نیروی ویژه فضایی همچنین واشنگتن را قادر خواهد ساخت تا علاوه بر کره شمالی، دیگر رقبای خود یعنی چین و روسیه را بهتر زیر نظر داشته باشد.

واحد نیروی فضایی ایالات متحده به گفته فرمانده نظامیان آمریکایی مستقر در سئول «شناسایی و ردیابی لحظه‌ای موشک‌های بالستیک شلیک شده از سوی کره شمالی وهشدار به موقع در خصوص شلیک آنها را تضمین می‌کند.»

این واحد ویژه پس از آزمایش‌های موشکی اخیر پیونگ یانگ که انتقاد‌های تند واشنگتن و سئول را به همراه داشت در پایگاه هوایی اوسان واقع در نزدیکی سئول مستقر شده است.

کره شمالی در ماه‌های اخیر به دفعات موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را که برای شبیه‌سازی حمله به سرزمین اصلی ایالات متحده و قلمرو متحدانش کره جنوبی و ژاپن طراحی شده بود، به صورت آزمایشی شلیک کرد.

سرهنگ جاشوا مک کولیون، رئیس این واحد جدید فضایی در مراسم استقرار و فعال‌سازی نیروی یاد شده در اوسان گفت: «تنها در ۴۸ مایلی شمالِ نقطه‌ای که قرار داریم یک تهدید ماهوی وجود دارد؛ تهدیدی که باید برای بازدارندگی، دفاع در برابر آن و در صورت لزوم، غلبه بر آن آماده باشیم.»

این فرمانده نظامی ایالات متحده با طرح چنین سخنانی به ظاهر به کره شمالی اشاره داشت که برای پیمودن مسیر سئول تا مرزهای بسیار مستحکم این کشور با خودرو تنها به یک ساعت زمان نیاز است.

این واحد متعلق به نیروی فضایی ایالات متحده است که دسامبر سال ۲۰۱۹ در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ به عنوان نخستین یگان جدید نظامی آمریکا پس از هفتاد سال راه‌اندازی شده بود.

تشکیل نیروی فضایی آمریکا در واقع مهر تاییدی بر نیاز موجود در این کشور برای آمادگی و سازماندهی مؤثرتر جهت دفاع از منافع ایالات متحده در فضا عنوان شده بود.

حفاظت از ماهواره‌هایی که برای ناوبری غیرنظامی و نظامی و نیز تبادل اطلاعات و ارتباطات مورد استفاده قرار می‌گیرند از جمله مهمترین ماموریت‌های محول به این نیرو عنوان شده بود.

پنتاگون پیش‌تر در گزارشی اعلام کرده بود که چین و روسیه تلاش‌های عمده‌ای را برای توسعه فناوری‌هایی با هدف ایجاد اختلال در ماهواره‌های آمریکا و متحدانش و یا نابودی آنها طی یک بحران یا درگیری به خرج داده‌اند.

واحد فعال شده در کره جنوبی در واقع بخشی از یک واحد بزرگ نیروی فضایی ایالات متحده به شمار می‌رود که برای نخستین بار در خارج از این کشور استقرار یافته است.

واحد بزرگتری از نیروی فضایی آمریکا پیش‌تر در ماه گذشته میلادی در مقر فرماندهی هند و اقیانوس آرام ایالات متحده در هاوایی مستقر شده بود.

ژنرال پل لاکامرا، فرمانده نظامیان آمریکایی مستقر در کره جنوبی که تعداد دقیق آنها ۲۸ هزار و پانصد نفر عنوان شده در جریان مراسم راه‌اندازی واحد ویژه نیروی فضایی ایالات متحده در پایگاه اوسانِ سئول گفت: «ارتش ایالات متحده با کمک نیروی فضایی سریع‌تر، آگاه‌تر، دقیق‌تر و کشنده‌تر است».

وی افزود: «فعال‌سازی امروز واحد نیروی فضایی آمریکا در کره، توانایی ما را برای دفاع از میهن و تضمین صلح و امنیت در شبه جزیره کره و در شمال شرق آسیا افزایش می‌دهد.»

نیروی هوایی کره جنوبی در اوایل ماه جاری اسکادران فضایی خود را در تلاش برای تقویت هماهنگی با واشنگتن افتتاح کرده بود.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز رزمایش ترکیبی کره جنوبی و آمریکا؛ پیونگ یانگ ‌۲ موشک کروز شلیک کرد

کره شمالی پس از رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی دو موشک بالستیک شلیک کرد

آیا روسیه «کاسموس-۲۵۵۸» را برای ردیابی ماهواره جاسوسی آمریکا به فضا پرتاب کرده است؟