دردسرهای نوشیدن آبجو در استادیو‌م‌های قطر؛ از گرانی و بازرسی‌های بدنی تا سکوهای کم‌شور

صف هواداران برای خرید آبجو در مکان‌های تعیین شده مخصوص در قطر
صف هواداران برای خرید آبجو در مکان‌های تعیین شده مخصوص در قطر Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مکان‌هایی در شهر و برخی هتل‌ها تحت عنوان مکان‌های هواداری در نظر گرفته شده که امکان خرید مشروبات الکلی فراهم شده ولی قیمت‌ آبجو به شدت بالاست به حدی که برای نیم لیتر از آن باید در حدود ۱۴ دلار آمریکا پرداخت کرد.

آگهی

در حالیکه خوردن مشروبات الکلی در کشور میزبان جام جهانی ممنوع است، برخی طرفداران به هر نحوی که شده سعی می‌کنند به صورت مخفی در ورزشگاه‌ها آبجو تهیه کنند حتی اگر لازم باشد بابت آن هزینه زیادی نیز پرداخت کنند.

در عین حال بسیاری دیگر از تماشاگران فوتبالی پذیرفته‌اند که در حین تماشای بازی‌های جام جهانی به میزبانی یک کشور مسلمان نمی‌شود نوشیدنی الکلی مصرف کرد.

ماجرا از این قرار بود که فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در اواسط ماه نوامبر و تنها دو روز مانده به اففتاحیه جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ ناگهان اعلام کرد که در در جریان این مسابقات هیچ‌گونه مشروبات الکلی در ورزشگاه‌ها فروخته نخواهد شد و شرب آن ممنوع است.

صف‌های طولانی خرید در مکان‌های تعیین شده

حال آن‌که مکان‌هایی در شهر و برخی هتل‌ها تحت عنوان مکان‌های هواداری در نظر گرفته شده که امکان خرید مشروبات الکلی فراهم شده ولی قیمت‌ این محصولات به شدت گزاف است به حدی که برای نیم لیتر آبجو باید در حدود ۱۴ دلار آمریکا پرداخت کرد. این قیمت برای تماشاگری که در کشورش خوردن آبجو یک امر عادی و تفریح کم‌هزینه‌ای به شمار می‌رود، بسیار بالاست.

جاسازی نوشیدنی‌ها جهت بردن مشروبات به داخل ورزشگاه‌ها

در ویدئوهای منتشر شده از برخورد ماموران امنیتی قطری با تماشاگران فوتبال، دیده شده که برخی از تماشاگران سعی داشته‌اند به طور مخفیانه مشروبات الکی را با خود به داخل ورزشگاه‌ها ببرند. از جمله یک طرفدار مکزیکی که درون یک دوربین، یک بطری آبجو مخفی کرده بود که در نهایت از سوی ماموران قطری ضبط می‌شود.

در این ویدئو دیده می‌شود که یکی از ماموران با باز کردن یکی از درپوش‌های این دوربین چشمی از محتوای درون آن آگاه می‌شود ولی صاحب دوربین خود را به آن راه زده و می‌گوید محتوای این ظرف در حقیقت مایع شستشوی دست است.

البته بسیاری دیگر از تماشاگران هم پذیرفته‌اند که میزبانی این مسابقات بر عهده یک کشور مسلمان است و عادات قدیمی همچنان در این کشور کوچک پابرجاست.

خرید نوشیدنی‌های الکلی در مکان‌های تعیین شده مخصوص هم چندان آسان نیست و بسیاری از هواداران مجبور به ایستادن در صف‌های طولانی هستند.

برخی تماشاگران معتقدند که با ممنوعیت ورود مشروبات الکلی به درون ورزشگاه‌ها از هیجان سکوها نسبت به جام‌های جهانی گذشته کاسته شده است. به ویژه در جریان بازی‌ تیم‌هایی که هواداران آنها از جوانی به نوشیدن آبجو در استادیوم‌ها عادت کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تمسخر مانشافت در تلویزیون قطر؛ «آلمان‌ دهانش را بست اما دروازه‌اش را باز کرد»

دوازدهمین روز جام جهانی ۲۰۲۲؛ مراکش و ژاپنِ شگفتی‌ساز بلژیک و آلمان را حذف کردند

چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴؛ دلارهای نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟