محتوای گزارش محرمانه فارس به فرمانده سپاه؛ «دستور خامنه‌ای: مولوی عبدالحمید بی‌آبرو شود»

ادامه اعتراض‌ها در ایران
ادامه اعتراض‌ها در ایران Copyright شبکه‌های اجتماعی
Copyright شبکه‌های اجتماعی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروه هکری «بلک‌ریوارد» پس از عملیات هک کردن خبرگزاری فارس و دست‌یافتن به ده‌ها بولتن محرمانه که در این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران ایران تهیه شده، بولتن شماره ۲۹ به تاریخ سوم آذر ۱۴۰۱ را که به دستورات محرمانه علی خامنه‌ای، رهبر ایران پس از آغاز دور جدید اعتراض‌ها اشاره شده است، منتشر کرد.

آگهی

گروه هکری «بلک‌ریوارد» پس از عملیات هک کردن خبرگزاری فارس و دست‌یافتن به ده‌ها بولتن محرمانه که در این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران ایران تهیه شده، بولتن شماره ۲۹ به تاریخ سوم آذر ۱۴۰۱ را که در آن به دستورات محرمانه علی خامنه‌ای، رهبر ایران پس از آغاز دور جدید اعتراض‌ها اشاره شده است، منتشر کرد.

آن‌طور که در ابتدای این بولتن آمده، این بولتن‌ با توجه به «مشغله‌ها و تراکم کاری» صرفا جهت بهره‌برداری حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران تنظیم و ارئه شده است.

در بخشی از این بولتن که به شنیده‌های مربوط به علی خامنه‌ای، رهبر ایران اختصاص دارد، توصیه رهبری به نهادهای امنیتی را مطرح می‌کند.

بر اساس شنیده تهیه‌کنندگان بولتن خبرگزاری فارس، آقای خامنه‌ای در پاسخ به گزارش نهادهای امنیتی در مورد اعتراض‌ها، می‌گوید که «به آقایان بگویید که از ابزار رسانه به نحو مطلوب استفاده کنند. این موضوعات- اغتشا‌شات- به این زودی تمام نمی‌شود. نظام سلطه با همه وجود به میدان آمده است.»

در این بولتن همچنین به دستور آقای خامنه‌ای به شورای عالی امنیتی ملی و ناجا در مورد چگونگی مواجهه با مولوی عبدالحمید اشاره شده است: «رهبر انقلاب به شورای عالی امنیتی ملی و نیروی انتظامی که جمع‌بندی‌شان دستگیری مولوی عبدالحمید بوده، دستور داده‌اند که در جریان بررسی موضوع اغتشاشات در زاهدان، مولوی عبدالحمید نباید بازداشت شود، بلکه باید بی‌آبرو شود.»

بنا به بولتن خبرگزاری فارس، رهبر ایران با پیشنهاد دفتر خود مبنی بر اعزام حجت‌الاسلام اختری به عنوان نماینده خود به استان سیستان و بلوچستان پس از گسترش اعتراض‌ها در این استان، مخالفت کرده و می‌گوید که آقای علی‌اکبری برود، «ایشان هم وجهه جمالی و هم قاطعیت دارند.»

در بخشی دیگری از این بولتن به نشست جمعی از «صاحب‌نظران» برای بررسی عملکرد کابینه ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران پرداخته شده است.

این نشست با دعوت ابراهیم رئیسی و باحضور حسین فدایی، غلامعلی حدادعادل، محسن رضایی، محمدباقر ذوالقدر، علی عسگری، علیرضا زاکانی، حسین طائب و عزیز جعفری که هیات امنای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند برای «ایجاد برخی تغییرات و اصلاحات در حکمرانی و خصوصا بررسی وضعیت عمل‌کرد دولت و برخی از سازمان‌ها و مراکز زیر مجموعه دفتر رهبری» برگزار شده است.

«نیروهای شما در این شلوغی‌های اخیر کجا بودند؟»

غلامعلی حدادعادل در این نشست، گزارشی از دیداری که با آقای خامنه‌ای داشته است را ارائه می‌دهد. به گفته آقای حدادعادل، رهبر ایران در این دیدار به او گفته است که «نیروهای شما در این شلوغی‌های اخیر کجا بودند؟ اگر قوی و منسجم بودید باید در استان‌ها جلوه پیدا می‌کردید. باید مدیریت و سازماندهی به گونه‌ای باشد که نیروهای جریان انقلاب و شورای ائتلاف به میدان بیایند.»

آقای حدادعادل همچنین در مورد مطالبی که با رهبر ایران مطرح کرده، می‌گوید که به آقای خامنه‌ای گفته است که «یک جمعیت بزرگ می‌تواند این اغتشاشات را مهار کند. الان بسیج ما ضعیف شده و قدرت بسیج‌کنندگی ندارد.» او همچنین به آقای خامنه‌ای گفته است که «کار جامعه روحانیت در فضای سیاسی کشور تمام شده است و لازم است که به فکر باشید و یک دبیر کلی انتخاب کنید که این جامعه احیا شود.»

در بخش دیگری از این بولتن بر اساس نتایج برخی نظرسنجی‌ها هشدار داده شده است که در صورت استمرار برخورد با فیلترشکن‌ها احتمال «شکل‌گیری عصبانیت و ناآرامی در گروه‌های سنی فعال در اغتشاشات» وجود دارد.

در این بولتن همچنین به «مانور» افرادی که «معاندین» معرفی شده‌اند، برای «ایجاد حس ترس میان نیروهای انقلابی و بسیج» اشاره شده است.

به گفته تهیه‌کنندگان این بولتن، «بررسی فضای مجازی نشان می‌دهد مانور معاندین بر شناسایی عناصر امنیتی، بسیج و انتظامی و تهدید یا حمله به آن‌ها (منزل، خانواده و … ) طی روزهای اخیر بوده است.»

آن‌ها همچنین با اعلام اینکه «انتشار تصاویر مجروح یا برهنه کردن نیروهای کف خیابانی نیز در این روزها افزایش یافته است»، این اقدام‌ها را «در راستای تضعیف روحیه و ایجاد رعب در نیروهای ارزشی» ارزیابی کردند.

نتایج نظرسنجی‌ وزارت کشور درباره اعتراض‌ها و مسائل مرتبط با آن

در بخش دیگری از بولتن خبرگزاری فارس به نتایج نظرسنجی وزارت کشور با جامعه آماری ۳ هزار و ۹۷۷ نفر در سراسر کشور اشاره شده است که بر اساس آن، «۵۱ درصد مردم معتقدند که حجاب باید اختیاری باشد. ۳۶.۸ درصد نیز بر الزامی بودن آن تاکید کرده‌اند.»

از دیگر نتایج این نظرسنجی که در بولتن خبرگزاری فارس آمده، «۵۳ درصد مردم معتقدند که عملکرد نیروی انتظامی بد بوده است» و «۴۲ درصد مردم اخبار و گزارش‌ها سازمان صدا و سیما را غیرصادقانه می‌دانند»، بوده است.

همچنین در بخش دیگری از این نظرسنجی که در بولتن خبرگزاری فارس آمده است، «۵۶ درصد مردم معتقدند که روند اعتراضات همچنان ادامه می‌یابد و فعلا نمی‌توان پایانی برای آن در نظر گرفت.»

از دیگر نتایج این نظرسنجی، «۸۴ درصد مردم معتقدند که این اعتراضات خیابانی سبب کاهش مشکلات می‌شود» و «۷۰ درصد مردم تمایلی به حضور در راهپیمایی در حمایت از نظام و انقلاب ندارند» بوده است.

آگهی

تهیه‌کنندگان این بولتن همچنین خبر داده‌اند که شماری از «فرزندان کارمندان دولت و خانواده‌های شهدا» در جمع بازداشت‌شدگان بوده‌اند و در جریان رسیدگی به پرونده اعتراض‌ها در دانشگاه‌ها تاکنون ۵ هزار و ۱۰۰ دانشجو به کمیته‌های انضباطی معرفی و ۱۸ استاد هم ممنوع الخروج شده‌اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

در این بولتن به نقل از کارشناسان آمده است که «تعدادی از نمایندگان مجلس برای حفظ به اصطلاح سرمایه اجتماعی و آرای خود تقلا می‌کنند و اصلا تمایلی به ورود به میدان مقابله با شبهه‌افکنی‌ها را ندارند.»

همچنین در این بولتن به نقل از کارشناسان تصریح شده است که «برخی از عناصر سیاسی داخلی همسو با دشمن و ضد انقلاب پروژه تردیدافکنی در جبهه انقلاب را دنبال می‌کنند.»

در هر حال تهیه‌کنندگان بولتن محرمانه خبرگزاری فارس که برای فرمانده سپاه پاسداران ایران تنظیم و تهیه شده است، بر این نکته تصریح کرده‌اند که «باید جریان انقلابی به این شبهات و ابهامات پاسخ دهد.»

آگهی

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

_البته خبرگزاری فارس در واکنش به انتشار این بولتن روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «جزوه مربوط به رصد شنیده‌های محافل رسانه‌ای، شایعات فضای مجازی و ادعاهای رسانه‌های بیگانه که به هر دلیل امکان صحت‌سنجی آن برای خبرنگاران فارس میسر نمی‌شد، جهت بهره‌برداری رسانه‌ای و خنثی‌سازی شایعات آرشیو شده و یا برای آگاهی برخی مسئولان و موثرین ارسال می‌شد.این جریان رسانه‌ای از این مطالب به‌عنوان اخبار سری نامبرده و در مواردی با تغییر و مخدوش کردن برخی عبارات و واژه‌ها مطالب جعلی را به‌عنوان خبر و سند جلوه داده است.» _

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفته یازدهم اعتراضات؛ یونیسف کشته‌شدن کودکان را محکوم کرد، ایران با کمیته حقیقت‌یاب همکاری نمی‌کند

فرانس ۲۴: نیروهای نظامی در سرکوب اعتراضات ایران از مهمات اروپایی هم استفاده می‌کنند

گزارش سازمان ملل درباره ارتکاب «جنایت علیه بشریت» و مسئولیت مرگ مهسا امینی؛ پیامدها و واکنش‌ ایران