روز هشتم جام جهانی قطر؛ سایه ترس و حذف بر سر آلمان در روز شگفتی‌ سازی مراکشی‌ها

بازی تیم های آلمان و اسپانیا
بازی تیم های آلمان و اسپانیا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز هشتم بازی‌های جام‌ جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی به پایان رسید که سایه حذف زودهنگام بر سر آلمانی‌ها قرار گرفت اما در همین روز مراکشی‌ها با شکست تیم دوم رنکینگ فیفا شگفتی‌ساز شدند.

آگهی

روز هشتم بازی‌های جام‌ جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی به پایان رسید که سایه حذف زودهنگام بر سر آلمانی‌ها قرار گرفت اما در همین روز مراکشی‌ها با شکست تیم دوم رنکینگ فیفا شگفتی‌ساز شدند. 

مهمترین بازی این روز را می‌توان دیدار بین آلمان و اسپانیا نامید. جایی‌ که آخرین بازی از دور دوم گروه ای (E) برگزار شد و در نهایت دو تیم به مساوی یک بر یک رضایت دادند. اما زمانی ترس واقعی به سراغ آلمان آمد که موراتا گل اول بازی را وارد دروازه آلمان کرد. اما آلمانی‌ها که گویا به خود آمده بودند توانستند در دقیقه ۸۳ این گل را جبران کنند. نیکلاس فولکروک گل آلمان را در موقعیتی تک به تک با دروازه‌بان به ثمر رساند.

این بازی در حالی انجام شد که آلمان‌ها در بازی قبلی مغلوب ژاپن شدند و هم اکنون تنها با یک امتیاز در رده آخر این گروه قرار گرفته‌اند. 

کرواسی و کانادا نیز در دومین بازی خود در گروه اف (F) رو در روی یکدیگر قرار گرفتند تا کانادا با شکست، خیلی زود از این رقابت‌ها حذف شود.

نایب قهرمان جهان در این بازی توانست چهار بر یک بر تیم تازه‌وارد کانادا پیروز شود.

نخستین گل بازی در دقیقه دوم بازی از سوی دیویس بازیکن کانادا رقم خورد که نخستین گل تاریخ کانادا در جام جهانی محسوب می‌شود و سریعترین گل جام تا اینجای رقابت‌ها بود.

Themba Hadebe/Copyright 2022 The AP. All rights reserved
گل کانادا به کرواسیThemba Hadebe/Copyright 2022 The AP. All rights reserved

کرواسی گرچه یک بر صفر عقب افتاد اما در همان نیمه نخست با دو گل این عقب افتادگی را جبران کرد و در نیمه دوم هم توانست دو بار دیگر دروازه کانادایی‌ها را باز کند.

دیگر بازی این گروه بین مراکش و بلژیک انجام شد که مراکشی‌ها تیم دوم رنکینگ فیفا را شکست داد. مراکش در بازی قبلی نیز توانسته بود کرواسی فینالیست دوره قبلی جام جهانی را متوقف کنند و یک امتیاز کسب کند. این تیم با پیروزی امروز چهار امتیازی شد. دو گل تیم مراکش در نیمه دوم رقم خورد.

AP Photo
پیروزی مراکش بر بلژیکAP Photo

اما بازی دوم گروه (E) با بازی کاستاریکا با ژاپن آغاز شد جایی که کاستاریکا توانست ژاپن را شکست دهد. این در حالی است که کاستاریکا در بازی نخست خود با هفت گل از اسپانیا شکست خورد. از سوی دیگر ژاپن در نخستین بازی خود توانسته بود شگفتی‌ساز شود و آلمان را از پیش رو بردارد.

تنها گل این بازی در دقایق پایانی بازی به ثمر رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

از ترکیب احتمالی ایران تا آشنایی با استادیوم و داور مسابقه حساس با ایالات متحده

روز ششم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ میزبان حذف، امیدهای ایران زنده شد؛ زور آمریکا و انگلیس به یکدیگر نرسید

فرانتس بکن بائر، قیصر فوتبال آلمان در ۷۸ سالگی درگذشت