روز هفتم جام جهانی قطر؛ فرانسه نخستین تیم صعود کننده در شبی که مسی برای آرژانتین درخشید

بازی‌های روز هفتم جام جهانی
بازی‌های روز هفتم جام جهانی Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز هفتم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی به پایان رسید که فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی با دومین پیروزی، جواز حضور در دور بعدی را پیدا کرد و آرژانتین با درخشش مسی مقابل مکزیک به برتری رسید.

آگهی

روز هفتم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی به پایان رسید که فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی با دومین پیروزی، جواز حضور در دور بعدی را پیدا کرد و آرژانتین با کمک مسی مقابل مکزیک به برتری رسید.

بازی‌های امروز جام جهانی قطر با نخستین دیدار گروه دی (D) آغاز شد جایی که استرالیا و تونس مقابل هم صف آرایی کردند. در این بازی استرالیا توانست با یک گل تونس را شکست دهد. تونس در بازی قبل خود توانسته بود یک امتیاز مقابل دانمارک بگیرد. این شکست باعث شد تا این تیم در آستانه حذف از رقابت ها قرار گیرد. اما بازی دوم این گروه بین فرانسه و دانمارک برگزار شد جایی که فرانسه توانست با پیروزی، جواز حضور در مرحله بعدی را کسب کند.

آسوشیتدپرس
تماشاگران ناراحت تونسیآسوشیتدپرس

فرانسه در این بازی با دو گل کیلیان امباپه موفق شد جایگاه خود در صدر جدول این گروه را محکم کند و احتمال حذف را به صفر برساند.

AP Photo
گلزنی امباپهAP Photo

بازی‌های گروه سی ( C) با شکست نخستین شگفتی‌ساز جام جهانی همراه شد جایی که عربستان با دو گل مغلوب لهستان شد.

نیمه اول این بازی در دقایق پایانی به نفع لهستان رقم خورد و حتی ضربه پنالتی به نفع عربستان نیز گل نشد تا نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به نفع لهستان تمام شود.

نیمه دوم نیز لهستان گل دوم خود را به ثمر رساند تا این بازی دو بر صفر به پایان برسد.

اما آخرین دیدار امروز، بین آرژانتین و مکزیک برگزار شد که جایی که یاران مسی توانستند دو بر صفر پیروز میدان شوند. نخستین گل بازی را لیونل مسی وارد دروازه مکزیک کرد. این هشتمین گل مسی در پنج دوره جام جهانی بود و او توانست به رکورد مارادونا برسد که در چهار دوره جام جهانی همین میزان گل به ثمر رسانده بود.

AP Photo
لیونل مسیAP Photo

اما مسی همچنان برای رسیدن به گابریل باتیستوتا راه در پیش دارد. باتیستوتا در کل جام جهانی‌هایی که با آرژانتین حضور داشت توانست ۱۰ گل به ثمر برساند که بهترین گلزن این کشور در دوره‌های جام جهانی محسوب می‌شود.

مسی در این بازی یک پاس گل هم داد تا ستاره زمین شود. مسی در دقایق پایانی بازی فرناندز را در فرصت گلزنی قرار داد که این بازیکن نیز توانست دروازه مکزیک را باز کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا مسی به مارادونا می‌رسد؟ فوق ستاره آرژانتینی تنها یک قدم تا تاریخ‌سازی فاصله دارد

روز پنجم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛ از تاریخ‌سازی‌های کریس رونالدو تا آتش‌بازی سلسائو

کارلو آنچلوتی به فرار مالیاتی متهم شد؛ ۴ سال و ۹ ماه زندان در انتظار سرمربی ایتالیایی رئال مادرید