در شب سوم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چه گذشت؟

پیروزی پرگل فرانسه در مقابل استرالیا
پیروزی پرگل فرانسه در مقابل استرالیا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در شب شکست آرژانتین، یکی دیگر از مدعیان این مسابقات یعنی فرانسه موفق شد با نتیجه ۴-۱ از سد استرالیا بگذرد.

آگهی

در شب سوم مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، فرانسه برخلاف سایر قهرمانان ادوار گذشته، توانست نمایش موفقی ارائه دهد و استرالیا را گلباران کند. 

تیم ملی فوتبال فرانسه در دیداری نسبتا یک‌طرفه و پرگل موفق شد با درخشش اولیویه ژیرو، ستاره باشگاه میلان ایتالیا با نتیجه ۴-۱ استرالیا را شکست دهد و در صدر جدول گروه دی این رقابت‌ها قرار گیرد. 

فرانسوی‌ها هرچند ابتدا غافلگیر شدند و در دقیقه ۹ دروازه خود را باز شده دیدند، اما خیلی زود توانستند کنترل بازی را به دست گیرند و در دقایق ۲۷ و ۳۲ ، دو بار توسط آدرین رابیو و اولیویه ژیرو دروازه حریف را باز کردند تا نیمه نخست با نتیجه ۲-۱ به سود خروس‌ها به پایان برسد. 

شاگردان دیدیه دشان در نیمه دوم هم به روند خوب خود ادامه دادند و در دقایق ۶۸ و ۷۱ دو بار دیگر توسط ژیرو و کیلین امباپه دروازه کانگروها را باز کردند. 

AP Photo
پیروزی فرانسه در مقابل استرالیاAP Photo

این بازی در پایان با همان نتیجه ۴-۱ به پایان رسید. 

فرانسوی‌ها با این پیروزی با ۳ امتیاز در صدر جدول گروه قرار گرفتند. پیش از این مسابقه جدال دو تیم دانمارک و تونس بدون اینکه گلی داشته باشد به پایان رسیده بود تا این دو تیم با ۱ امتیاز در رده دوم قرار گیرند. 

به نظر می‌رسد فرانسوی‌ها قصد دارند طلم نتیجه نگرفتن قهرمانان جام جهانی در دوره بعد را بکشنند و از مرحله مقدماتی صعود کنند. از جام جهانی ۲۰۰۶ به بعد، همواره قهرمانان جام جهانی در دور بعدی این مسابقات در همان دور نخست حذف شده‌اند. ایتالیای قهرمان جهان ۲۰۰۶، در مرحله مقدماتی ۲۰۱۰ از دور رقابت‌ها کنار رفت. اسپانیا که در آفریقای جنوبی جام قهرمانی را بالای سر برده بود در ۲۰۱۴ برزیل در مرحله مقدماتی با مسابقات خداحافظی کرد و بالاخره آلمان که در سال ۲۰۱۴ در برزیل قهرمان شده بود، در نمایشی ضعیف در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ از بازی‌ها کنار رفت. 

حالا فرانسوی‌ها که خودشان در سال ۲۰۰۲ درگیر این طلسم شده بودند و پس از قهرمانی سال ۹۸، در کره و ژاپن در همان مرحله مقدماتی از رقابت‌ها کنار رفتند، می‌خواهند با وجود مصدوم‌های متعدد خود را در قامت یک مدعی نشان دهند. 

شگفتی سازی عربستان و فرصت‌سوزی لواندوفسکی در گروه C

در گروه سی این بازی‌ها هم پس از رقم خوردن شگفتی بزرگ مسابقات و شکست آرژانتین مدعی در مقابل عربستان سعودی، دو تیم لهستان و مکزیک به مصاف یکدیگر رفتند. این مسابقه پرهیجان البته در نهایت بدون به ثمر رسیدن گل به پایان رسید و دو تیم امتیازات را بین یکدیگر تقسیم کردند. 

هرچند در این مسابقه توپی از خط دروازه‌های عبور نکرد اما رابرت لواندوفسکی، ستاره باشگاه بارسلونا در دقیقه ۵۸ می‌توانست روی ضربه پنالتی که خود او به دست آورده بود دروازه سبزپوشان را باز کند اما اوچوآ دروازه‌بان نامدار مکزیک موفق شد پنالتی لوا را مهار کند تا در نهایت امتیاز این مسابقه بین دو تیم تقسیم شود. 

Martin Meissner/Copyright 2022 The AP. All rights reserved
لحظه از دست دادن پنالتی توسط لواندوفسکیMartin Meissner/Copyright 2022 The AP. All rights reserved

در این گروه هم پس از عربستان ۳ امتیازی، مکزیک و لهستان با یک امتیاز در رده دوم قرار گرفتند و آرژانتین با تمام ستارگانش فعلا در قعر جدول این گروه حضور دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴؛ دلارهای نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟

کارت آبی در فوتبال حرفه‌ای؛ جیانی اینفانتینو مخالفت کرد

عربستان رسما از پیشنهاد خود برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ رونمایی کرد