کی‌یف: یک نوزاد در حمله به زایشگاهی در جنوب اوکراین کشته شد؛ زلنسکی «ترور» روسیه را محکوم کرد

آتش‌نشان اوکراینی روی ویرانه‌های یک بیمارستان زایشگاهی کوچک در ویلنیانسک که بر اثر حملات روسیه ویران شد
آتش‌نشان اوکراینی روی ویرانه‌های یک بیمارستان زایشگاهی کوچک در ویلنیانسک که بر اثر حملات روسیه ویران شد Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرماندار منطقه خارکیف واقع در شمال شرق اوکراین نیز در پیامی از کشته شدن یک زن ۵۵ ساله و یک مرد ۶۸ ساله در جریان بمباران‌های صبح چهارشنبه روسیه خبر داد.

آگهی

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از جان باختن سه غیرنظامی از جمله یک نوزاد در جریان حملات صبح چهارشنبه نظامیان روسیه به جنوب و شمال شرق اوکراین خبر داد.

بنا به این گزارش، ولودیمیر زلنسکی در واکنش به این حملات بار دیگر مسکو را به ترویج «ترور» و اقدامات مرگبار علیه غیرنظامیان متهم کرد.

آقای زلنسکی سپس یادآور شد: «دشمن بار دیگر تصمیم گرفته تا آنچه را که طی ۹ ماه تهاجم به خاک اوکراین موفق به انجام آن نشد، با ترور و قتل انجام دهد.»

رئیس جمهوری اوکراین در پیام تلگرامی خود تاکید کرد: «روسیه در قبال تمام خسارات و آسیب‌هایی که به کشور ما وارد کرده پاسخگو خواهد بود.»

این هشدار پس از آن از جانب ولودیمیر زلنسکی داده شد که مرکز فوریت‌های پزشکی اوکراین از مرگ یک نوزاد تازه متولد شده در حمله روسیه به زایشگاهی در منطقه زاپوروژیا واقع در جنوب اوکراین خبر داد.

در بیانیه مرکز فوریت‌های پزشکی اوکراین آمده است: «ساختمان دو طبقه یک بیمارستان زایشگاهی در ویلنیانسک، از شهرهای استان زاپوریژیا در ساعات نخستین بامداد چهارشنبه ۲۳ نوامبربر اثر حمله موشکی ویران شد.»

بخش زایمان بیمارستان شهر ویلنیانسک که یک زن و نوزادش به همراه یک پزشک در آن حضور داشتند نیز در این حمله هدف قرار گرفت.

به گزارش مرکز فوریت‌های پزشکی اوکراین، در پی این حمله «نوزادی که سال جاری متولد شده بود» جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش مادر این نوزاد به همراه پزشکی که در زایشگاه حضور داشتند توسط امدادگران از زیر آوار نجات پیدا کردند.

رئیس جمهوری اوکراین در پیام خود با اشاره به این حمله از مجروح شدن مادر نوزاد خبر داد و تاکید کرد: «دولت تروریستی (دولت روسیه) به جنگ با غیرنظامیان ادامه می دهد.»

مرکز فوریت‌های اوکراین ویدیویی را از حمله به بیمارستان ویلنیانسک منتشر کرده که در آن تلاش امدادگران برای نجات مردی گرفتار شده در میان آوارها به تصویر کشیده شده است.

بر اساس گزارش این گزارش، اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که فرد دیگری در زیر آوار این حمله موشکی گرفتار نشده است.

شهر کوچک ویلنیانسک در ۴۵ کیلومتری خط مقدم نبرد در شمال منطقه زاپوریژیا قرار دارد؛ بخش عمده‌ای از جنوب این منطقه که مسکو اواخر ماه سپتامبر از الحاق آن خبر داده بود تحت اشغال نیروهای نظامی روسیه قرار دارد.

از سوی دیگر، فرماندار منطقه خارکیف واقع در شمال شرق اوکراین نیز در پیامی تلگرامی از کشته شدن یک زن ۵۵ ساله و یک مرد ۶۸ ساله در جریان بمباران‌های صبح چهارشنبه روسیه خبر داده است.

پیش‌تر، در جریان حملات ۱۷ نوامبر ارتش روسیه به منطقه زاپوریژیا نیز یک ساختمان به کلی ویران شده و ۱۰ نفر از جمله سه کودک کشته شده بودند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زلنسکی و اردوغان در استانبول با یکدیگر دیدار کردند

جنگ اوکراین؛ بریتانیا ۱۰ هزار پهپاد به کی‌یف می‌دهد؛ زلنسکی به ترکیه سفر می‌کند

روسیه از حمله اوکراین با ۳۸ پهپاد به شبه‌جزیره کریمه خبر داد