شگرد بازیکنان آلمان برای حمایت از «جامعه رنگین کمانی» و اعتراض همزمان به فیفا و قطر

تیم ملی فوتبال آلمان
تیم ملی فوتبال آلمان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بازیکنان تیم ملی آلمان پیش از آغاز مسابقه دست‌های خود را روی دهانشان گذاشتند تا از این طریق اعتراض خود را به فیفا و کشور قطر نشان دهند.

آگهی

بازیکنان تیم ملی آلمان پیش از آغاز نخستین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در اعتراض به اقدامات فیفا، دست‌های خود را مقابل دهانشان قرار دادند. 

در تصویر دست‌جمعی بازیکنان آلمان پیش از دیدار با ژاپن در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲، هر ۱۱ بازیکن مانشافت دست‌های خود را جلوی دهانشان گرفتند تا نشان دهند با محدودیت‌های اعمال شده از سوی فیفا در خصوص حمایت از همجنسگرایان مخالف هستند. در روزهای اخیر چندین تیم اروپایی اعلام کرده بودند که می‌خواهند برای مخالفت با محدودیت‌هایی که دولت قطر در خصوص همجنسگرایان در پیش گرفته بازوبندهای کاپیتانی رنگین‌کمانی به دست ببندند. 

AP Photo
ژست بازیکنان تیم ملی آلمان پیش از آغاز دیدار با ژاپنAP Photo

این موضوع باعث شد تا مسئولان فیفا به این کشورها هشدار دهند که حق ندارند جز بازوبندهای رسمی فدراسیون جهانی فوتبال استفاده کنند در غیر این صورت با تحریم و جریمه‌های سنگین مواجه خواهند شد. دریافت کارت زرد در بدو ورود به زمین حداقل تحریمی بود که فیفا احتمال آن را مطرح کرده بود. بعد از این تهدیدهای فیفا بود که کشورهای اروپایی از این ایده‌ خود کوتاه آمدند. 

با این حال این کوتاه آمدن با مخالفت‌هایی در درون کشورهای اروپایی و به ویژه در آلمان مواجه شده بود. همین مسئله موجب شد تا ستارگان تیم ملی آلمان پیش از آغاز نخستین مسابقه خود در مقابل ژاپن به این شکل اعتراض نمادین خود را نشان دهند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آلمان، یکی از مدعیان جدی قهرمانی این دوره، در گروه E  با ژاپن، اسپانیا و کاستاریکا همگروه است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جام جهانی قطر؛ هفت تیم اروپایی زیر فشار فیفا از بستن بازوبند «یک عشق» صرف نظر کردند

مراسم افتتاحیه جام جهانی قطر با حضور پررنگ مردان در حضور مهمانانی ویژه برگزار شد

فرانتس بکن بائر، قیصر فوتبال آلمان در ۷۸ سالگی درگذشت