آمریکا شرکت‌های چینی و اماراتی را به اتهام دور زدن تحریم‌های نفتی ایران تحریم کرد

کارگر صنعت نفت ایران، پالایشگاه تهران
کارگر صنعت نفت ایران، پالایشگاه تهران Copyright Vahid Salemi/Copyright 2016 The AP. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آمریکا روز پنجشنبه ۱۷ نوامبر بیش از ۱۰ شرکت مستقر در چین، هنگ کنگ و امارات عربی متحده را به اتهام تسهیل فروش محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی ایران به خریداران در شرق آسیا تحریم کرد.

آگهی

آمریکا روز پنجشنبه ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) بیش از ۱۰ شرکت مستقر در چین، هنگ کنگ و امارات عربی متحده را به اتهام تسهیل فروش محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی ایران به خریداران در شرق آسیا تحریم کرد.

آخرین اقدام آمریکا علیه ایران که فروش نفت این کشور را هدف می‌گیرد در حالی است که تلاش‌ها برای احیای برجام متوقف شده است و روابط جمهوری اسلامی و غرب در سایه اعتراضات ضد حکومتی در ایران به طور فزاینده‌ای تیره شده است. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۳ شرکتی که امروز پنجشنبه مشمول تحریم شدند فروش صدها میلیون دلاری محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی ایران به خریداران در شرق آسیا را به نمایندگی از شرکت‌های تحت تحریم آمریکا از جمله شرکت ملی نفت ایران، تسهیل کرده‌اند. 

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی گفت: «اقدام امروز [وزارت خزانه‌داری آمریکا] به دلیل روش‌های پیچیده دور زدن تحریم‌هایی صورت می‌گیرد که ایران برای فروش غیرقانونی محصولات نفتی و پتروشیمی به کار می‌گیرد. آمریکا به اعمال تحریم‌ علیه بازیگرانی که چنین فروش‌هایی را تسهیل می‌کنند، ادامه خواهد داد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«اتحاد علیه ایران هسته‌ای»: نفتکش متعلق به یک شرکت آمریکایی نفت خام ایران را جا به جا می‌کند

قدرت اقتصادی چین در گرو آزمونی سخت؛ نسل‌ جوان تمایلی به کارگری در کارخانه ندارد

چین چگونه با دور زدن تحریم‌های آمریکا، نفت ونزوئلا را به بنادرش حمل می‌کند؟