ادعای جدید فرمانده سپاه همزمان با اسکورت بمب‌افکن‌های آمریکایی توسط جت‌های اسرائیلی در خلیج فارس

حساب تويتری سنتکام فارسی
حساب تويتری سنتکام فارسی Copyright CENTCOMFarsi
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با اسکورت بمب‌افکن‌های آمریکایی توسط جنگنده‌های اسرائیلی در خلیج فارس فرمانده سپاه ادعا کرد: دشمن ترسیده و پیغام می‌دهد که نزنید

آگهی

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی روز جمعه ۲۰ آبان (۱۱ نوامبر) ادعا کرد که «دشمن» ترسیده و مرتب با واسطه به ایران پیغام می‌دهند که نزنید.

در حالیکه اعتراضات مردم ایران در آستانه وارد شدن به ماه سوم است، عالیترین مقام سپاه پاسداران می‌گوید: « دشمنان این روزها آرزوهایشان را به هم گره زدند و به خیال خودشان همه راه‌ها را بستند؛ اما صورت‌هایشان به سنگ خورد. آن‌ها ناتوان هستند. ملت ایران متوقف نشده و در حال حرکت است.»

به‌گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، سرلشکر سلامی ادعا کرده که چند روز است که دشمنان آرامش ندارند و به‌حالت آماده باش در آمده اند. وی در سخنان امروز خود تصریح کرده که «آن‌ها ترسیده‌اند و مرتب به ما پیغام می‌دهند که نزنید. از طریق چند کشور به ما پیام می‌دهند که نزنید.»

این مقام عالیرتبه نظامی ایران در حالی بدون اشاره به نام کشور خاصی از آماده‌باش نیروهای دشمن خبر داده که طی روزهای گذشته رسانه‌های آمریکایی از قریب‌الوقوع بودن حمله ایران به عربستان سعودی خبر داده بودند. وال‌استریت‌ژورنال و پس از آن آسوشیتدپرس به‌نقل از مقامات دفاعی‌ آمریکا نوشتند که «تهدید جدی است» و ریاض، واشنگتن را از نگرانی خود در این خصوص مطلع کرده است.

هر چند دستگاه دیپلماسی ایران رسما این ادعا را تکذیب کرد اما در مورد ناآرامی‌ها، ریاض را به‌ حمایت از معترضان داخلی متهم می‌کند و مقامات ایرانی بارها برای مسئولان پادشاهی سعودی خط و نشان کشیده‌اند.

از سوی دیگر اسکورت شدن بمب‌افکن‌های آمریکایی در مرزهای جنوبی ایران در منطقه خلیج فارس، آن‌هم توسط جنگنده‌های اسرائیلی را باید شاهد دیگری بر بالا گرفتن تنش‌ها دانست. سنتکام با انتشار بیانیه‌ای که در توئیتر نسخه فارسی هم دارد از همراهی جنگنده‌هایی از ۱۳ کشور هم‌پیمان آمریکا در منطقه خاورمیانه خبر داده است.

با این‌ حال فرمانده کل سپاه پاسداران می‌گوید که تهران در شرایطی که «دشمن تلاش دارد ایران را در درون کشور درگیر کند و نگاه ما را از افق‌های بلند به قلب تهران معطوف نمایند» مواضع اپوزیسیون را در اقلیم کردستان عراق هدف قرار داده و در کرانه رود ارس رزمایش بزرگ برگزار کرده است. 

حسین سلامی در ادامه تصریح کرده که ایران به‌تازگی موشک ماهواره‌بر و همچنین سامانه موشکی باور ۳۷۳ را در برد ۳۰۰ کیلومتری آزمایش کرده است. مقامات جمهوری اسلامی روز گذشته هم ادعا کردند موفق به توسعه دادن موشک جدیدی شده‌اند که هیچ سپر موشکی توان مقابله با آن را ندارد.

سرلشکر سلامی در بخش دیگری از سخنان خود «دشمن» را این‌گونه توصیف کرد: «اگر به عمق جریان دشمن نگاه کنیم، کسانی را که در برابر ملت ایران ایستاده‌اند، خواهیم دید؛ از بایدن تا نتانیاهو تا بن‌سلمان تا فرانسوی‌ها و آلمانی‌ها که ورشکستگان سیاست جهانی هستند. این عقبه سیاسی جدال جدید است.»

او در ادامه با طرح این ادعا که هدف نظام نجات جوانان فریب‌خورده است گفت آن‌ها «پاره‌تن» ما هستند. 

بنا به آمار و مستندات سازمان‌های حقوق بشری تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر در جریان ناآرامی‌های ایران کشته شده‌اند که تعداد قابل توجهی از آنان نوجوان و جوان بوده‌اند و شمار زیادی از جوانان از جمله دانشجویان در جریان اعتراض‌ها بازداشت شده‌اند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نیروی دریایی آمریکا برای اولین بار یک قایق بدون سرنشین را از تنگه هرمز عبور داد

یک سرهنگ سپاه پاسداران در نزدیکی دمشق کشته شد

پمپئو: احتمال دارد ایرانی‌ها بتوانند تنگه هرمز را ببندند و قیمت انرژی از این هم بالاتر برود