دوئل غول‌ها در لیگ قهرمانان اروپا؛ پاری‌سن ژرمن در یک هشتم نهایی به مصاف بایرن مونیخ می‌رود

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمان اروپا
قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمان اروپا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دیگر دیدار جذاب مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری بی‌شک رویارویی دو فینالیست رقابت‌های فصل گذشته یعنی لیورپول و رئال مادرید است.

آگهی

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا روز دوشنبه در نیونِ سوئیس، مقر یوفا برگزار شد و شانزده تیم حاضر در این مرحله رقبای خود شناختند.

مهمترین و جذاب‌ترین مسابقه مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا بر اساس این قرعه‌کشی بدون شک رویارویی دو باشگاه ثروتمند و پر مهره پاری‌سن ژرمن و بایرن مونیخ است.

پاریسی‌ها که ستاره‌های بزرگی همچون امباپه، مسی و نیمار را در اختیار دارند به رغم هزینه‌های نجومی طی سال‌های اخیر همچنان در تکاپو برای فتح معتبرترین جام باشگاهی اروپا هستند.

شاگردان کریستف گالتیه به جهت عملکرد نه چندان مطلوب و قرار گرفتن در رتبه دوم گروه H در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها با بدشانسی هر چه تمام‌تر به یک قرعه بسیار سخت برخوردند که می‌تواند رویای جام را برای آنها یک سال دیگر به تاخیر بیاندازد.

پاری‌سن ژرمن در این مرحله باید به مصاف بایرن مونیخی بسیار آماده و ‌قوی بروند که در رقابت‌های مقدماتی بالاتر از اینتر میلان و بارسلونا با اقتدار در صدر گروه C ایستاد.

تکرار فینال ۲۰۲۱-۲۰۲۲

دیگر دیدار جذاب مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری رویارویی دو فینالیست رقابت‌های فصل گذشته یعنی لیورپول و رئال مادرید است.

لیورپول برای آنکه انتقام شکست ۱ به صفر در فینال لیگ قهرمانان را از رئال بگیرد کار دشواری پیش رو دارد زیرا در شرایط کنونی همه چیز حاکی از برتری ماتادورها است مگر آنکه شاگردان یورگن کلوب در فرصت باقی‌مانده تا آغاز مرحله گروهی تحول محسوسی در عملکرد خود ایجاد کنند.

لیورپول در مرحله مقدماتی پایین از ناپولی در رتبه دوم گروه A قرار گرفت و در مسابقات باشگاهی لیگ برتر جزیره نیز هنوز نتوانسته به جایگاهی که مطلوب هواداران پر شمار خود است، دست یابد.

در مقابل رئال مادرید که با ۱۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا پر افتخار‌ترین باشگاه اروپایی از این حیث محسوب می‌شود هم اکنون رقابت تناتنگی با بارسلونا، رقیب سنتی خود در جدول لالیگاه دارد.

کهکشانی‌های هم اکنون با یک بازی و دو امتیاز کم‌تر از بارسلونا در جایگاه دوم لیگ حرفه‌ای فوتبال اسپانیا قرار گرفته‌اند.

یاران مهدی طارمی با اینترمیلان مسابقه می‌دهند

بر اساس قرعه‌کشی انجام شده برای دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم پورتو پرتغال که با درخشش مهدی طارمی، ستاره ایرانی خود صدر جدول گروه B در مرحله مقدماتی را تصاحب کرد به مصاف اینترمیلان، نماینده ایتالیا در این رقابت‌ها خواهد رفت.

آ.ث میلان دیگر تیم ایتالیایی حاضر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در دیداری نه چندان آسان با تیم تاتنهام انگلیس روبرو خواهد شد.

بورسیا دورتموند، آیندتراخت فرانکفورت و لایپزیش، سه ناینده دیگر آلمان در این رقابت‌های به موجب این قرعه‌کشی به ترتیب با چلسی، ناپولی و منچستر سیتی دیدار خواهند کرد.

کلوب بروژ، تنها نماینده فوتبال بلژیک در مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا نیز بخت خود را برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها مقابل بنفیکا آزمایش خواهد کرد.

دیدارهای دور رفت این مرحله از مسابقات لیگ قهرمانان اروپا قرار است طی ۱۴ تا ۲۲ فوریه انجام شود و دیدارهای برگشت برای دوره زمانی ۷ تا ۱۵مارس برنامه ریزی شده است.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لیگ قهرمانان اروپا؛ رئال با شکست سیتی به نیمه‌نهایی رسید؛ نمایندگان انگلستان حذف شدند

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ پورتو و طارمی با آرسنال دیدار می‌کنند ناپولی با بارسلونا

پایان مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا؛ میلان برد و صعود نکرد، پورتو با گلزنی طارمی به یک هشتم رسید