مارین لوپن ریاست بر اصلی‌ترین حزب راست افراطی فرانسه را به جوانی ۲۷ ساله واگذار کرد

مارین لوپن در کنار جوردن باردلا
مارین لوپن در کنار جوردن باردلا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جوردن باردلا توانست در رقابت برای ریاست حزب رای نزدیک به ۸۵ درصد از اعضای «اتحاد ملی» را در کنگره حزب کسب کند. رقیب او در این رای‌گیری لوئی الیو، از اعضای باسابقه حزب و شریک سابق زندگی مارین لوپن بود.

آگهی

جوردن باردلا، سیاستمدار ۲۷ ساله فرانسوی و از متحدان مارین لوپن روز شنبه جانشین او در مقام رئیس حزب راست افراطی «اتحاد ملی» شد. 

مارین لوپن که طی ۱۱ سال گذشته ریاست این حزب را در دست داشت اکنون در نظر دارد وقت خود را صرف رهبری فراکسیون حزبش در مجلس ملی فرانسه کند. حزب «اتحاد ملی» در انتخابات پارلمانی ماه ژوئن توانست ۸۹ کرسی در مجلس ملی فرانسه کسب کند. 

مارین لوپن در دوره ریاستش بر اصلی‌ترین حزب راست افراطی فرانسه موفق شد دو بار به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یابد. با این حال او هر دو بار از امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری کنونی فرانسه شکست خورد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

جوردن باردلا توانست در رقابت برای ریاست حزب رای نزدیک به ۸۵ درصد از اعضای «اتحاد ملی» را در کنگره حزب کسب کند. رقیب او در این رای‌گیری لوئی الیو، از اعضای باسابقه حزب و شریک سابق زندگی مارین لوپن بود. 

بسیاری از تحلیلگران واگذاری ریاست حزب به جوردن باردلا را زمینه‌چینی مارین لوپن برای ارائه چهره‌ای فراحزبی و فراجناحی از خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۷ می‌دانند. جوردن باردلا نماینده پارلمان اروپا و شریک زندگی یکی از خواهرزاده‌های مارین لوپن است. او سومین رهبر محبوب‌ترین حزب راست افراطی فرانسه پس از ژان ماری لوپن و مارین لوپن خواهد بود. 

وی وعده داده است که به مارین لوپن «وفادار» خواهد بود و از چهارمین تلاش او برای راهیابی به کاخ الیزه در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده دفاع خواهد کرد. 

کنگره «اتحاد ملی» در حالی برگزار می‌شود که یکی از نمایندگان این حزب در پارلمان فرانسه در رویدادی کم‌سابقه به مدت ۱۵ روز از مجلس ملی اخراج شده است. هیات رئیسه مجلس ملی فرانسه این تصمیم را به دلیل «سخن نژادپرستانه» گروگوار دوفورنا، نماینده حزب «اتحاد ملی» در جریان سخنرانی یکی دیگر از نمایندگان گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اپلیکیشین دوستیابی برای وطن‌پرستان؛ آیا در فرانسه ایدئولوژی راست‌افراطی به جریان اصلی تبدیل شده است؟

ایتالیا در تسخیر راست افراطی؛ ایگنازیو لاروسا، رئیس جدید سنای ایتالیا کیست؟

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند