اینستاگرام از رفع ایرادی خبر داد که باعث تعلیق حساب‌های کاربری می‌شد

Instagram
Instagram Copyright canva
Copyright canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمتر از یک هفته قبل از پدیدار شدن این باگ در اپلیکیشن اینستاگرام، یکی دیگر از پلتفرم‌های متا یعنی واتس‌اپ نیز دچار مشکل شده و کاربران را در سراسر جهان ناتوان از فرستادن یا دریافت پیام کرده بود.

آگهی

اینستاگرام روز دوشنبه اعلام کرد مشکلی را که باعث می‌شد حساب بسیاری از کاربران به حالت تعلیق درآید، برطرف کرده است.

بنا بر اعلام این شبکه اجتماعی، یک باگ نرم افزاری عامل بوجود آمدن این مشکل بود و باعث شد هزاران کاربر برای حدود هشت ساعت هیچ دسترسی به حساب‌های خود نداشته باشند و هزاران گزارش تعلیق حساب از سوی کارشناسان این شبکه دریافت شود.

اینستاگرام متعلق به شرکت متا در پیامی توییتری اعلام کرد: «ما اکنون این باگ را برطرف کرده‌ایم. این مشکل باعث شد کاربران در نقاط مختلف جهان در دسترسی به حساب‌های خود مشکل داشته باشند و همچنین بطور موقت در تعداد دنبال‌کنندگان آنها نیز تغییراتی دیده شود.»

با این حال، برخی از کاربران در پاسخ به این پیام اعلام کردند که هنوز هم حساب‌های کاربری‌شان مشکل دارد.

مشکل تعلیق حساب‌ها در اینستاگرام از ساعت ۵ بعد از ظهر آغاز شد و حدود ۷۵۰۰ گزارش به وبسایت Downdetector که قطع ارتباطات اینترنتی را ردیابی می‌کند، فرستاده شد.

در این دورۀ ۸ ساعته، برخی از کاربران گزارش دادند که پیامی مبنی بر قفل شدن حسابهایشان مشاهده کرده‌اند و برخی نیز گفتند که حسابشان کاملا بسته شده است.

تعداد دیگری از کاربران نیز پیامی دریافت کرده بودند مبنی بر اینکه برای فعال شدن دوبارۀ حساب‌های کاربری‌شان، باید آدرس ایمیل و شماره تلفن خود را در اختیار فرستنده پیام بگذارند.

کمتر از یک هفته قبل از پدیدار شدن این باگ در اپلیکیشن اینستاگرام، یکی دیگر از پلتفرم‌های متا یعنی واتس‌اپ نیز دچار مشکل شد و کاربران در سراسر جهان را ناتوان از فرستادن یا دریافت پیام کرد.

وقوع این مشکلات باعث شد که ارزش سهام متا در روز دوشنبه در بازارهای مالی ۶.۱ درصد کاهش یابد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلترینگ واتس‌اپ و اینستاگرام تا چه زمانی می‌تواند ادامه یابد؟

اختلال در اینترنت و فیلتر شدن اینستاگرام و واتس‌اپ؛ انانیموس: از «تور» استفاده کنید

نت‌بلاکس: اینترنت تلفن‌های همراه در سراسر ایران مختل، اینستاگرام فیتلر و دسترسی به واتس‌اپ محدود شد