قاچاق۲۰۰ کیلوگرم کوکائین در فرانسه؛ «موتسارت مواد مخدر» زندانی شد

پلیس فرانسه
پلیس فرانسه Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«سوفیان.ب» سال ۲۰۱۱ به دلیل مشارکت در قاچاق مواد مخدر در فرانسه، اسپانیا، مراکش و الجزایر به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود.

آگهی

یک مجرم باسابقه در زمینه قاچاق کوکائین که پیش‌تر نیز دوران محکومیت خود را به همین جرم گذرانده بود بار دیگر به دام ماموران امنیتی فرانسه افتاد و راهی زندان شد.

این فرد که به نام مستعار «موتسارت مواد مخدر» شهرت دارد به تازگی درجریان تحقیقات پرونده قضایی تشکیل شده علیه یک شبکه واردات کوکائین دستگیر شده  و تحت بازداشت قرار گرفته بود.

یک منبع قضایی در پاریس ضمن تایید اطلاعاتی که پیش‌تر نشریه لوموند در این خصوص منتشر کرده است، نام مظنون را «سوفیان.ب» عنوان کرد و یادآور شد که وی روز ۱۹ اکتبر/ ۲۸ مهر ماه توسط ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر این کشور دستگیر شد.

به گفته این منبع قضایی، «سوفیان ب» تا روز ۲۱ اکتبر در بازداشت پلیس قرار داشت و سپس در پی تفهیم اتهاماتی چون «قاچاق مواد مخدر، مشارکت جمعی در جرم و جرایم مختلف گمرکی» به زندان افتاد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از وکلای این فرد مظنون به دست داشتن در قاچاق عمده کوکائین از پاسخ به سوال‌های خبرنگاران خودداری کرد.

گفتنی است که دو فرد دیگر مظنون به عضویت در این شبکه واردات کوکائین ماه سپتامبر گذشته تحت اتهامات مشابه دستگیر و زندانی شدند.

روزنامه لوموند پیش از این اعلام کرده بود که ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر، ماه سپتامبر گذشته پس از کشف ۲۰۰ کیلوگرم کوکائین در بندر لوهاور دست به تحقیقات گسترده در خصوص این پرونده زدند و چند فرد مرتبط را دستگیر کردند.

«سوفیان.ب» سال ۲۰۱۱ به دلیل مشارکت در قاچاق مواد مخدر در فرانسه، اسپانیا، مراکش و الجزایر به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود.

دادستان دادگاهی که آنزمان برای «سوفیان.ب» چنین حکمی برید در جریان محاکمه وی را «موتسارت قاچاق مواد مخدر» توصیف کرده بود.

در دادگاه رسیدگی به پرونده مرتبط با اتهامات این فرد مظنون که از لحاظ میزان قاچاق، تعداد متهمان و در هم‌تنیدگی روابط، غیرمعمول و ویژه تلقی شد، دادستان‌ها اعلام کرده بودند که «سوفیان‌.ب» حین بازداشت در خلال این پرونده نیز به قاچاق مواد مخدر از درون سلول ادامه داده است.

دادگاه رسیدگی به اتهامات «سوفیان.ب» و ۱۰ مظنون دیگر پرونده قاچاق ۲۰۰ کیلوگرم کوکائین در بندر لوهاور قرار است ماه مارس سال آینده در پاریس برگزار شود.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس یونان ۴ بریتانیایی را به جرم قاچاق ۳۰۰ کیلو کوکائین در کانتینر موز بازداشت کرد

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت