شاهزاده ویلیام برای تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال به قطر نمی‌رود

شاهزاده ویلیام حین تماشای فینال یورو۲۰۲۰ در ومبلی
شاهزاده ویلیام حین تماشای فینال یورو۲۰۲۰ در ومبلی Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با نزدیک شدن به این رویداد بزرگ ورزشی که از بیستم نوامبر آغاز خواهد شد انتقادهای حقوق بشری به قطر، میزبان مسابقات حجم گسترده‌ای به خود گرفته است.

آگهی

یک منبع نزدیک به شاهزاده ویلیام، فرزند چارلز سوم، پادشاه بریتانیا به خبرگزاری فرانسه گفت که وی برای تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال عازم کشور قطر نخواهد شد.

وارث تاج و تخت بریتانیا که از سال ۲۰۰۶ ریاست اتحادیه فوتبال انگلستان را نیز بر عهده دارد بنا به آنچه گفته می‌شود مسابقات سه‌شیرها در این رقابت‌ها را از تلویزیون تماشا خواهد کرد.

یکی از نزدیکان شاهزاده ویلیام که نامی از وی برده نشده در گفتگو با فرانس‌پرس تصریح کرده که رئیس اتحادیه فوتبال انگلستان به دلیل فشردگی برنامه کاری قصد سفر به قطر را در طول برگزاری مسابقات جام جهانی ندارد.

این در حالیست که با نزدیک شدن به این رویداد بزرگ ورزشی که از بیستم نوامبر آغاز خواهد شد انتقادهای حقوق بشری به قطر، میزبان مسابقات به اذعان مسئولان این کشور حجم گسترده‌ای به خود گرفته است.

دوحه از این حیث مدت‌ها است که به دلیل آنچه نقض مکرر حقوق بشر خوانده می‌شود تحت انتقاد‌های شدید برخی شخصیت‌ها و نهاد‌های ورزشی و بین‌المللی قرار گرفته است.

منتقدان که برخی از آنها تا حد فراخوان برای تحریم این مسابقات پیش‌ رفته‌اند انگشت اتهام را به دلیل نقض حقوق زنان، دگرباشان جنسی و یا مهاجرانی که در ساخت استادیوم‌ها به کار گرفته شده‌اند، به سوی مقامات قطری نشانه می‌روند.

مطبوعات انگلیس پیش‌تر در گزارش‌هایی اعلام کرده بودند که شاهزاده ویلیام قرار است برای تماشای مسابقات سه‌شیرها به قطر سفر کند.

این در حالیست که روزنامه سان به تازگی به نقل از دوستان شاهزاده ویلیام اعلام کرده که وی حتی در صورت رسیدن تیم ملی انگلیس به فینال مسابقات نیز به قطر نخواهد رفت و اگر چنین امری محقق شود هیئتی به نمایندگی از دولت عازم این سفر خواهد شد.

هری کین، کاپیتان تیم ملی انگلیس قرار است در طول مسابقات با بازوبند رنگین کمانی به میدان برود تا پیام «یک عشق» را به عنوان بخشی از کارزار مبارزه با تبعیض منتقل کند.

کاپیتان‌های تیم‌های ملی فرانسه و آلمان نیز قرار است پیام‌های مشابهی را در جریان این مسابقات به تماشاگران، مسئولان مسابقات و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی انتقال دهند.

جیمز کلورلی، رئیس دستگاه دیپلماسی بریتانیا روزچهارشنبه از هواداران دگرباش فوتبال خواست به قوانین قطر، کشوری که در آن همجنس‌گرایی غیرقانونی است، احترام بگذارند.

وی در ادامه این خواسته خود که با انتقادهای زیادی نیزهمراه شد هواداران دگرباش فوتبال را که برای تماشای مسابقات به قطر می‌روند به «انعطاف‌پذیری و تساهل» فراخواند.

تیم ملی انگلیس به همراه تیم‌های ملی ایران، ولز و ایالات متحده آمریکا در گروه B مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جای دارند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تبادل؛ تأثیر برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بر ورزش و اقتصاد این کشور

در آستانه جام جهانی، مجسمه ضربه سر زیدان به سینه ماتراتزی بار دیگر در قطر نصب می‌شود

افشاگری‌های تلخ دله‌ آلی؛ از آزار جنسی در کودکی تا بازپروریِ دوران اعتیاد