رپرتاژ آگهی ارائه شده توسط

 Department of Tourism and Commerce Marketing Dubai
رپرتاژآگهی (محتوای شریک تجاری) برای توصیف مطلبی بکار برده می شود که تبلیغ کننده و حامی مالی بر روند تهیه آن نظارت و هزینه آنرا پرداخت می کند. محتوای مربوطه توسط بخش بازرگانی تولید می شود و تحریریه و خبرنگاران یورونیوز نقشی در آن ندارند. حامی مالی با همکاری بخش تولید بازرگانی یورونیوز، کنترل موضوعات، محتوا و تأیید نهایی را در اختیار دارد. «شریک تجاری» بر انتخاب موضوعات و تولید محتوا نظارت دارد و تصمیم نهایی را در همکاهنگی با بخش تولیدات بازرگانی یورونیوز اتخاذ می کند.
رپرتاژ آگهی ارائه شده توسط
رپرتاژآگهی (محتوای شریک تجاری) برای توصیف مطلبی بکار برده می شود که تبلیغ کننده و حامی مالی بر روند تهیه آن نظارت و هزینه آنرا پرداخت می کند. محتوای مربوطه توسط بخش بازرگانی تولید می شود و تحریریه و خبرنگاران یورونیوز نقشی در آن ندارند. حامی مالی با همکاری بخش تولید بازرگانی یورونیوز، کنترل موضوعات، محتوا و تأیید نهایی را در اختیار دارد. «شریک تجاری» بر انتخاب موضوعات و تولید محتوا نظارت دارد و تصمیم نهایی را در همکاهنگی با بخش تولیدات بازرگانی یورونیوز اتخاذ می کند.
Department of Tourism and Commerce Marketing Dubai

طرح جاه‌طلبانه در صنعت گردشگری خاورمیانه؛ هیلتون تعداد هتل‌هایش را دوبرابر می‌کند

طرح جاه‌طلبانه در صنعت گردشگری خاورمیانه؛ هیلتون تعداد هتل‌هایش را دوبرابر می‌کند
Copyright  euronews   -   Credit: Dubai

شرکت سرشناس هیلتون که در صنعت هتلداری فعال است قصد دارد به ۱۷۹ هتل موجود خود در خاورمیانه، آفریقا و ترکیه ۹۰ هتل دیگر اضافه کند. اتفاقی که تحولی عمده در بخش گردشگری در منطقه محسوب می‌شود.

سارا هدلی هایمرز، از یورونیوز، در این باره گفتگویی را با جوکم‌ان اسلایفر، رئیس بخش خاورمیانه، آفریقا و ترکیه هیلتون انجام داده است که در 

آگهی

پی می آید:

- سلام به برنامه ما خوش آمدید. در این برنامه جوکم‌ان که بر مجموعه‌ای از ۱۷۹ هتل و ۳۰ هزار کارمند نظارت دارد، به من ملحق شده است. جوکم‌ان، شما در آستانه افزایش دو برابری تعداد هتل‌هایتان ظرف پنج سال آینده هستید. آیا می توانید به من بگویید که چالش‌های پیش روی چنین رشد سریعی چیست؟

* خاورمیانه بازار بسیار جذاب و واقعاً موتور رشدی برای ما طی دو سال گذشته بوده است. اینجا جایی است که می‌توانیم هتل‌های بیشتری در آن بسازیم چرا که مردم علاقه دارند به آن سفر کنند. بنابراین ما سبد خود را دو برابر خواهیم کرد و در حقیقت بیش از دو برابر چرا که یک افزایش ۱۴۰ درصدی را ثبت خواهیم کرد. ما در حال حاضر بیش از ۶۰ هتل را اداره می‌کنیم و قرار است ۹۰ هتل دیگر را اضافه کنیم. بنابراین این واقعاً یک بازار عظیم برای ما است. من می‌توانم بگویم که جنبه مردمی کسب‌وکار، احتمالاً چالش‌برانگیزترین جنبه تجارت است اما ما مجموعه‌ای از استعدادهای بزرگ و افراد جسور را در خدمت داریم. ما اغلب به عنوان بهترین مکان برای کار شناخته می‌شویم و در عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر در ردیف چهار شرکت برتر به لحاظ شرایط کاری به شمار می‌آییم. این وضعیت واقعاً تفاوت ایجاد می‌کند و موجب تسریع پیشرفت کار ما می‌شود.

- آیا اروپا در احیای وضعیت شغلی شما پس از همه‌گیری نقش مهمی ایفا کرده است؟

* اروپا همیشه در این بخش از منطقه مهم بوده است. به طور خاص بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، آلمان نقش مهمی داشته‌اند و پس از همه‌گیری جمهوری چک و سوئیس نیز اضافه شده‌اند. بنابراین این بازار همیشه یک بازار بسیار مهم بوده است. من فکر می‌کنم این منطقه را به عنوان مقصدی برای آفتاب زمستانی می‌شناختند و مردم برای آفتاب‌گیری در فصل زمستان به اینجا می‌آمدند. اما اکنون با مشارکت کشورها مقصدی ایجاد شده که در تمام طول سال باز است و پس از همه‌گیری ما مردمی را می‌بینیم که قصد سفر به این نقاط را دارند و اگر نگوییم همه، دستکم بسیاری از مردم دبی یا امارات را در لیست بالای ذهن‌شان دارند. افراد زیادی پس از همه‌گیری به اینجا آمدند که واقعاً اثر بزرگی بر کسب و کار ما داشت.

آگهی
آسوشیتدپرس
هتل هیلتون از هتلهای مجلل و قدیمی به حساب می آیدآسوشیتدپرس

- منطقه خاورمیانه در سطح جهانی در مقایسه با سایر بازارها چگونه است؟

* خوب، منطقه خاورمیانه منطقه بسیار جالبی است. این یک منطقه متنوع است. اگر به شمال آفریقا به ویژه مراکش نگاه کنم، جایی که ما تنها چند سال پیش با چند هتل شروع کردیم، واقعاً به سرعت در حال رشد هستیم. ما بیش از ۵۰ سال است که در مصر بوده‌ایم، بنابراین یک جای پای محکم در آن‌جا داریم. اگر به امارات نگاه کنیم این کشور بزرگترین بازار ما در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است. در عربستان سعودی نیز بزرگترین بازار رشد را داریم. بنابراین، رشد زیادی در این منطقه در حال وقوع است و من فکر می کنم با نگاه به آینده، این رشد حتی شتاب بیشتری خواهد گرفت زیرا می‌دانید، مردم واقعاً می‌خواهند به اینجا سفر کنند. بنابراین این بخش واقعاً مهمی از تجارت ما است.

ما نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد رشد درآمد داشته‌ایم و ۴ درصد از درآمد سالیانه ۲۰۱۹ جلوتر هستیم. بنابراین واقعاً خیلی خوب عمل کرده‌ایم. خاورمیانه بازار مهمی برای اروپا به شمار می‌رود. مهاجرانی که در خاورمیانه زندگی می کنند و همینطور اهالی آنجا در تابستان به اروپا سفر می‌کنند و در فصل زمستان این روند برعکس می‌شود. بنابراین دلیل دیگری که چرا داشتن هتل در این منطقه برای ما مهم است، آشنایی مردم با برندهای مختلفی است که داریم. وقتی آنها به اروپا سفر می‌کنند، دوباره با ما می‌مانند.

- تازه‌ترین سری افتتاحیه هتل‌های شما در حال برگزاری است. در همین حال شما بزرگترین رقیب خود، ماریوت، را دارید که در همسایگی شما اقدام به باز کردن هتل می‌کنند. آن هتل‌ها ساختار و مالک یکسانی دارند و بنابراین به طور طبیعی مقایسه انجام خواهد شد. استراتژی شما برای درخشش در این بازار چیست؟

* خب این اولین باری نیست که ما یک هتل رقیب همسایه یا نزدیک داریم. ما یک شرکت هلتداری ۱۰۳ ساله هستیم و تفاوتی که در این سال‌ها ایجاد کرده‌ایم نتیجه زحمت افرادی است که به خدمت گرفته‌ایم. علاوه بر این که این یک هتل شگفت‌انگیز، با رستوران‌های فوق‌العاده، مکان‌های عالی برای برگزاری رویدادها و حمام‌سونای شگفت‌انگیز است، فکر می‌کنم تفاوت واقعی تیم کارمندانی است که ما در اختیار داریم. وقتی در هفته‌های گذشته در هتل پرسه می‌زدم، فقط چند هفته است که هتل باز شده است، اعضای تیم را فوق‌العاده یافتم. واکنش مهمانان ما نیز فوق‌العاده است. در نتیجه فکر می‌کنم آینده بسیار روشن است.

- شما با راه‌اندازی یک برنامه «عضویت دائم» برای مشتریان موفقیت زیادی کسب کرده‌اید. فکر می‌کنم تعداد این افراد در عرض ۱۰ سال از چیزی در حدود ۳۶ میلیون به ۱۳۹ میلیون رسیده است. چگونه این تعداد عضو وفادار را به دست آوردید؟

*خب برنامه افتخاری هیلتون یک برنامه واقعا جالب است. بگذارید برای شما توضیح دهم: در سال ۲۰۱۲ ما ۳۸۰۰ هتل در جهان داشتیم. اکنون ۶۹۸۳ هتل در جهان داریم. ۹۳ سال طول کشید تا به ۳۸۰۰ هتل برسیم ولی تنها ۱۰ سال طول کشید تا به ۶۹۰۰ هتل برسیم. از همین رو با باز کردن شعبه‌های جدید و ورود به بازارهای تازه، مشتریانی را انتخاب می‌کنیم که می‌خواهند عضوی از برنامه افتخاری هیلتون به شمار روند. برخی از مزایای عضویت ما در این برنامه این است که برای مثال شما می‌توانید به صورت آنلاین چک‌این کنید. می‌توانید با کلید دیجیتالی که در اختیارتان قرار می‌گیرد مستقیماً در اتاق باز کنید، بنابراین اگر بخواهید دیگر مجبور نیستید از سر میز خود بلند شوید. اما مهمتر از همه این است که مردم می‌خواهند به هیلتون احساس تعلق داشته باشند چرا که ما در زمینه‌های دیگر نیز بسیار فعال هستیم. به عنوان مثال، ما از حامیان اصلی مسابقات جهانی گلف (DP) هستیم. ما همینطور هتل رسمی مسابقات گلف موسوم به «رایدر کاپ» ۲۰۲۳ هستیم. در همین حال بیش از ۱۶ سال است که با تیم مک لارن در مسابقات اتوموبیل‌رانی فرمول یک همکاری می‌کنیم. بنابراین ما تجربه‌هایی باورنکردنی خلق می‌کنیم. اگر عضو برنامه افتخاری هیلتون باشید می‌توانید به همه آن‌ تجربه‌ها دسترسی داشته باشید، تجربه‌هایی که با پول نمی‌توان خرید کرد.

- و شما اخیراً سخنران اجلاس «‌آینده مهمان‌پذیری» بودید که اینجا در دبی برگزار شد. چه پیام کلیدی‌ای را می‌خواستید به این صنعت برسانید؟

* خب، اجازه دهید اول از همه بگویم که این اولین اجلاس «‌آینده مهمان‌پذیری» پس از همه‌گیری بود و واقعاً به خوبی برگزار شد. افرادی که سرمایه‌گذار به حساب می‌آمدند آنجا بودند یعنی در واقع صاحبان هتل‌های‌ما و یا صاحبان آینده هتل‌های ما. ما در مورد قراردادهای مدیریتی با مالکان آینده صحبت کردیم. موضوع مهم دیگری که در این اجلاس از آن صحبت شد استراتژی زیست‌محیطی، اجتماعی و ابرشرکتی یا همان ESG بود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آگهی
آسوشیتد پرس
نمای داخلی یکی از هتل های شرکت هیلتونآسوشیتد پرس

- حالا بحث این موضوع شد، چون در برنامه اجلاس هم قید شده بود، بگویم که می‌دانم شما با برنامه توانمندسازی زنان موسوم به «SEDRA» نیز مشارکت دارید. آیا می توانید به من بگویید دستاوردهای آن تا کنون چه بوده است؟

* برنامه Evolvin' Women در مورد فرصت دادن به زنان عمدتا آفریقایی برای سفر به خارج از این قاره است تا بتوانند تجربه کسب کنند و دریابند صنعت هتلداری و مهمان‌پذیری چگونه می می چرخد چرا که معمولاً هتلداری برای آن‌ها به عنوان یک فرصت شغلی تلقی نمی‌شود. بنابراین مزیت حضور در امارات متحده عربی این است که می‌توانیم افراد را از همه آن کشورها، که عمدتا آفریقایی هستند، جذب کنیم تا این تجربه را در اینجا داشته باشند. چیزی که در اروپا واقعاً نمی‌توانیم انجام دهیم.

با کمک این برنامه ما یک محیط امن برایشان ایجاد می‌کنیم تا تجربه کسب کنند، آموزش ببینند و شغلی برای خود دست و پا کنند. همین هفته گذشته در یکی از هتل‌هایمان بودم که با یکی از زنان بلندپروازی که از طریق همین برنامه جذب شده بود آشنا شدم. او می‌گفت که می‌خواهد تمام تجربیات را در اینجا به دست آورد و بعدا ًبه کشور خودش برگردد و در انجا مدیر کل شود. این واقعا چیز خوبی است. 

برنامه SEDRA نیز یک ابتکار شگفت‌انگیز است که به ما کمک می‌کند تا یک محیط امن برای افراد دارای معلولیت ایجاد کنیم تا تجربه کسب کنند و نوعی هدف پیدا کنند. همین هفته گذشته من دو قرارداد تمام‌مدت با دو جوان معلول و واقعاً پای‌کار امضا کردم که در هتل‌های ما، در هتل‌های هیلتون، تجربه کسب کرده‌اند و به زندگی خود هدف و معنی دادند.

- شما به موضوع انرژی پایدار اشاره کردید که یک موضوع پر سر و صدا نیز در اجلاس امسال بود. شما اهداف بلندپروازانه‌ای برای سال ۲۰۳۰ دارید. می توانید در مورد آنها و نحوه برنامه ریزی برای دستیابی به آنها به ما بگویید؟

* اخیراً ما تحقیقی در میان جوانان دهه شصتی و دهه هفتادی در امارات انجام داده‌ایم. سوال این بود که به نظر آن‌ها در دوران پس از همه‌گیری چه موضوعی در محل کار مهم‌تر از همه است؟ دو سوم پاسخ دهندگان گفتند که می‌خواهند برای شرکتی کار کنند که واقعاً هدفی خاصی را دنبال می‌کند. یک چهارم گفتند می‌خواهند برای شرکتی کار کنند که به لحاظ محیط زیستی متعهد به زیست پایدار باشد. بنابراین نه تنها از این نظر مهم است که بتوانیم به لحاظ محیط زیستی خوب عمل کنیم، بلکه این نیز اهمیت دارد که می‌خواهیم افراد مناسب را جذب کنیم. بنابراین به نوعی یک ارتباط دو طرفه است.

اگر به لحاظ زیست‌محیطی بگویم، بیش از ۹۰ درصد از هتل‌های ما اکنون دارای نورپردازی کاملاً ال‌ای دی هستند که البته برای کاهش انرژی بسیار مهم است. اما یک دستاورد بزرگ که به آن افتخار می‌کنم این است که ۹۵ درصد از هتل‌هایمان، به صرفه‌جویی قابل‌توجهی در ضایعات مواد غذایی دست یافته‌اند. ضایعات مواد غذایی یکی از بزرگترین مشکلات ما در جهان است. ما از تامین‌کننده‌ای به نام Winnow استفاده می‌کنیم که هوش مصنوعی را در خدمت سرآشپزها قرار می‌دهد تا ضایعاتی را که روزانه داریم اندازه‌گیری کند و ضایعات غذایی را کاهش دهد.

با به کارگیری این روش در خاورمیانه توانسته‌ایم در حدود ۶۰۰ هزار وعده غذایی را حذف کنیم که مقدار زیادی از ضایعات غذایی دورریختنی را شامل می‌شود. چیزی که ما به عنوان یک صنعت واقعاً باید روی آن کار کنیم این است که بیشتر با تامین‌کنندگان محلی کار کنیم. برای مثال ما اینجا در امارات کار می‌کنیم و محصولات محلی همین جا را می‌خریم. ما در ابتدای سال اعلام کردیم که ۳۵۰ تن محصول داخلی خریداری می‌کنیم و می‌توانم بگویم که تا امروز ۲۹۱ تن محصول داخلی را خریداری کرده‌ایم. بنابراین، ما صرفه‌جویی قابل توجهی را در مورد چیزهایی که دیگر نیازی به حمل و نقل هوایی برای آنها نیست، انجام می‌دهیم.

- به نظر می‌رسد که شما همه کارها را درست انجام می‌دهید. از اینکه امروز با ما صحبت کردید بسیار سپاسگزاریم. امیدوارم در تمامی برنامه‌های توسعه خود موفق باشید.