«فلسطین»؛ شیلی دریافت استوارنامه سفیر اسرائیل را به تاخیر انداخت

خودداری گابریل بوریچ، رئیس جمهور شیلی از دریافت استوارنامه سفیر اسرائیل
خودداری گابریل بوریچ، رئیس جمهور شیلی از دریافت استوارنامه سفیر اسرائیل Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تل‌آویو، خودداری گابریل بوریچ، رئیس جمهوری شیلی از دریافت استوارنامه سفیر جدید اسرائیل در این کشور را یک حادثه دیپلماتیک «بی‌سابقه» دانست که به روابط دو کشور آسیب جدی می‌رساند.

آگهی

تل‌آویو، خودداری گابریل بوریچ، رئیس جمهوری شیلی از دریافت استوارنامه سفیر جدید اسرائیل در این کشور را یک حادثه دیپلماتیک «بی‌سابقه» دانست که به روابط دو کشور آسیب جدی می‌رساند.

گابریل بوریچ روز پنج‌شنبه ۱۶ سپتامبر از دریافت استوارنامه گیل آرتزیلی، سفیر اسرائیل در شیلی خودداری کرد.

وزارت خارجه اسرائیل در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که کشورش با جدیت، رفتار «بی‌سابقه» دولت شیلی را زیر نظر دارد.

گیل آرتزیلی که برای تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور شیلی به همراه دیگر دیپلمات‌ها به کاخ ریاست جمهوری رفته بود پس از ورود به این محل از موضوع مطلع شد.

آسوشیتدپرس به نقل از یک دیپلمات حاضر در کاخ ریاست جمهوری شیلی، خبر داد که آرتزیلی منتظر ورود به اتاق بود که وزیر خارجه شیلی نزد او آمد و گفت که رئیس جمهور به دلیل کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی توسط ارتش اسرائیل در روز پنج‌شنبه، تصمیم گرفته است که دریافت استوارنامه سفیر تل‌آویو در سانتیاگو را به تعویق بیندازد.

این منبع خبری گفت که هنوز تاریخی برای دریافت استوارنامه سفیر اسرائیل در شیلی تعیین نشده است. اما بر اساس اعلام خبرگزاری «اکس آنت»، استوارنامه سفیر اسرائیل در شیلی در اواسط ماه اکتبر پذیرفته خواهد شد.

در همین زمینه، وزارت خارجه اسرائیل از احضار سفیر شیلی به این وزارتخانه خبر داد تا «پاسخ تل‌آویو برای سفیر روشن شود.» بنا به این گزارش، سفیر شیلی در تل‌آویو باید روز یک‌شنبه در وزارت خارجه اسرائیل حاضر شود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

در همین حال سفیر اسرائیل در شیلی بعد از ظهر پنج‌شنبه به وزارت خارجه شیلی احضار شد. او پس از دیدار با معاون وزیر خارجه شیلی به خبرنگاران گفت: «آنها بارها از من و دولت اسرائیل عذرخواهی کردند.»

انتقاد بوریچ چپگرا از اسرائیل سابقه طولانی دارد. او در سال ۲۰۱۹ پس از دریافت یک هدیه از طرف جامعه یهودیان شیلی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «من از این ژست قدردانی می‌کنم، اما آن‌ها می‌توانند با درخواست از اسرائیل برای بازگرداندن سرزمین‌های اشغالی غیرقانونی فلسطین شروع کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«نه»؛ رای قاطع مردم شیلی به قانون اساسی جدید

گابریل بوریچ؛ رئیس جمهوری «کمونیست» شیلی که رو به اروپا دارد تا ونزوئلا

گابریل بوریچ، ظهور چپگرایی متفاوت در عرصه سیاسی شیلی