جسد یکی از دو مظنون حملات مرگبار به بومیان کانادا پیدا شد

دامیان و مایلز اندرسون
دامیان و مایلز اندرسون Copyright AP/Royal Canadian Mounted Police
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پلیس کانادا جسد یکی از دو مظنون حملات مرگ‌بار با چاقو به بومیان جیمز اسمیت کری را پیدا کرد. این احتمال وجود دارد که برادر مظنون مهاجم وی را مانند دیگر مقتولان با ضربات چاقو کشته باشد.

آگهی

پلیس کانادا جسد دامیان ساندرسون، یکی از دو مظنون حملات مرگ‌بار با چاقو به بومیان جیمز اسمیت کری را پیدا کرد. این احتمال وجود دارد که برادر مظنون مقتول، وی را مانند دیگر قربانیان با ضربات چاقو کشته باشد.

بامداد دوشنبه ۱۰ نفر از جامعه بومیان سرخپوست کانادا در مرکز این کشور با ضربات چاقو کشته شدند. پلیس دو برادر به نام‌های دامیان و مایل ساندرسون را مظنونان این کشتار معرفی کرد و تحت تعقیب قرار داد. 

روندا بلک‌مور، یکی از مقام‌های ارشد ژاندارمری سلطنتی کانادا صبح سه‌شنبه با اعلام خبر کشف جسد دامیان ساندرسون گفت: «بدن زخمی او را در منطقه زندگی بومیان جیمز اسمیت کری پیدا کردیم. تلاش برای پیدا کردن مایل همچنان ادامه دارد و ممکن است او هم مجروح و به درمان نیاز داشته باشد.» 

به گفته این مقام ارشد پلیس کانادا، این احتمال به‌شدت وجود دارد که مایل برادرش دامیان را با چاقو کشته باشد. مقام‌های امنیتی کانادا از شهروندان خواسته‌اند تا همچنان هوشیار باشند. 

مقام‌های دولتی و رسانه‌های محلی هنوز اطلاعاتی درباره هویت قربانیان منتشر نکرده اند. با این حال به نظر می‌رسد که بیشتر مقتولان از بومیان سرخپوست این کشور باشند. 

بومیان نزدیک به ۵ درصد (۳۸ میلیون نفر) از جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهند و عمدتا در جوامع بسته و به دور از شهرهای بزرگ این کشور زندگی می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله با چاقو در اسرائیل دست‌کم ۳ کشته برجای گذاشت

در پی حمله با چاقو در حرم امام هشتم شیعیان دست‌کم یک طلبه کشته شد

حمله با چاقو این‌بار در نروژ؛ یک مامور پلیس زخمی و فرد مهاجم کشته شد