پلیس پناهجویان آفریقایی و افغان بی‌خانمان را مجبور به تخلیه از ساختمانی خالی در حومه پاریس کرد

پلیس حدود ۴۰۰ مهاجر آفریقایی و افغان بی‌خانمان را مجبور به تخلیه ساختمانی خالی در حومه پاریس کرد
پلیس حدود ۴۰۰ مهاجر آفریقایی و افغان بی‌خانمان را مجبور به تخلیه ساختمانی خالی در حومه پاریس کرد Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ پناهجوی بی‌خانمان که اغلب از آفریقا و افغانستان بودند روز یکشنبه چهار سپتامبر یک ساختمان خالی در حومه پاریس را اشغال کردند اما چند ساعت پس از این ماجرا مجبور شدند ساختمان را تخلیه کنند.

آگهی

حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ پناهجوی بی‌خانمان که اغلب از آفریقا و افغانستان بودند روز یکشنبه چهار سپتامبر یک ساختمان خالی در حومه پاریس را اشغال کردند اما چند ساعت پس از این ماجرا مجبور شدند ساختمان را تخلیه کنند.

اتحادیه مهاجران، انجمنی که از این مهاجران حمایت می‌کند تاکید کرد که این افراد شامل چندین خانواده، حوالی نیمه شب شنبه وارد این ساختمان خالی ۸ هزار متر مربعی شدند. این ساختمان قرار است تخریب شود و به این دلیل خالی از سکنه بود.

پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت که نیروهای این نهاد در محل حاضر شدند، ورودی‌ها را بستند و سپس از مردم داخل ساختمان دعوت کردند تا محل را ترک کنند اما آن‌ها نپذیرفتند.

به گفته یک منبع پلیس، اغلب مهاجران در نهایت در طول روز از ساختمان تخلیه شدند و در پایان بعد از ظهر آخرین افراد که همچنان بر ماندن در این محل اصرار داشتند، خود اقدام به ترک محل کردند.

پلیس گفت که رئیس انجمن مهاجران بازداشت شده است.

طبق گفته یک مقام آگاه، فرد بازداشت شده برای پلیس شناخته شده بود چرا که پیش از این نیز اقداماتی درباره شناسایی مکان‌های بلا استفاده و نامناسب برای سکونت انجام داده بود.

انجمن مهاجران گفت: «این ۴۰۰ نفر بی‌خانمان هستند. آن‌ها پیش از این راه‌های ممکن برای اسکان موقت را پشت سر گذاشته‌اند(...) برای اینکه برای چندمین بار در خیابان نخوابند با تمام خطرات و مشکلاتی که این کار در پی داشت اما تصمیم به اشغال این مکان گرفتند.»

این انجمن تاکید کرد که ساکنان متعهد شده بودند که نظافت محل را حفظ کنند و برای ساکنان دیگر محله مشکلی ایجاد نکنند.

با این حال اداره پلیس با بیان اینکه صدها زن و کودک در بین این افراد حضور داشتند تاکید کرد که این اسکان با توجه به وضعیت ساختمان و کمبود برق غیرقانونی بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتریش پناهجویان را در چادر اسکان می‌دهد

کمیته پارلمانی بریتانیا: لایحه دولت برای بازگرداندن قایق‌های مهاجران ناقض‌ قوانین حقوق بشر است

تصاویر کمپ‌های موقت در دانکرک و کاله؛ حادثه مرگبار کانال مانش مهاجران را منصرف نکرده است