القاعده شبه‌جزیره عربستان ویدئویی از کارمند به گروگان گرفته‌شده سازمان ملل در یمن منتشر کرد

عکس تزئینی از حضور نیروهای سازمان ملل در یمن
عکس تزئینی از حضور نیروهای سازمان ملل در یمن Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شاخه سازمان القاعده در شبه‌جزیره عربستان که در سال ۲۰۰۹ ایجاد شده از سوی آمریکا به عنوان خطرناک‌ترین شاخه این گروه شناخته می‌شود.

آگهی

سازمان آمریکایی «سایت» اعلام کرد که شاخه گروه القاعده در شبه‌جزیره عربستان ویدئویی از یک کارمند بنگلادشی سازمان ملل متحد که در ماه فوریه در یمن ربوده شده ، منتشر کرده است.

این سازمان آمریکایی که فعالیت گروه‌های تروریستی و افراطی را زیر نظر دارد، فرد گروگان‌گرفته شده را مدیر امنیتی سازمان ملل متحد معرفی کرد.

بر اساس ویدئوی منتشر شده، مردی که خود را «آکام سفیول آنام» معرفی می‌کند از سازمان ملل متحد می‌خواهد تا خواسته‌های این گروه را برآورده کند.

این گروگان با بیان اینکه جان او و همکارانش در خطر است، می‌گوید که از یک «مشکل جدی سلامتی» رنج می‌برد که نیاز به «توجه فوری» دارد.

سازمان ملل متحد در ماه فوریه خبر داده بود که ۵ تن از کارمندانش در هنگام بازگشت به عدن پس از یک «مأموریت میدانی» در استان ابین در جنوب یمن، ربوده شدند.

شاخه سازمان القاعده در شبه‌جزیره عربستان که در سال ۲۰۰۹ ایجاد شده از سوی آمریکا به عنوان خطرناک‌ترین شاخه این گروه شناخته می‌شود.

این شاخه سازمان القاعده که در یمن و عربستان سعودی فعالیت می‌کند از هرج و مرج ناشی از جنگ یمن استفاده کرده و حملاتی را علیه حوثی‌ها و نیروهای دولتی این کشور انجام داده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

شاخه سازمان القاعده در شبه‌جزیره عربستان که مسئولیت حملات متعددی را در آمریکا و اروپا مانند حمله مرگبار به نشریه «شارلی ابدو» در سال ۲۰۱۵ در پاریس بر عهده گرفته است، در سال‌های گذشته متحمل شکست‌های متعددی شده و مناطق تحت کنترل و جنگجویان خود را از دست داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان ملل در گزارشی تازه سیف العدل را به‌عنوان رهبر فعلی القاعده معرفی کرد

تبادل زندانی میان حوثی‌ها و ائتلاف؛ در اقدامی نادر یک هیئت عربستانی به صنعا سفر کرد

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم