احیای برجام؛ واشنگتن: پاسخ تهران را دریافت کردیم ولی متاسفانه سازنده نیست

عکس تزئینی
عکس تزئینی Copyright Canva
نگارش از مریم عباسی‌زاده
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این مقام آمریکایی توضیح بیشتری نسبت به آنچه پاسخ غیرسازنده ایران خوانده است نداد. با این وجود آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به پاسخ ایران گفته که برخی از اختلافات طی هفته‌های اخیر حل شده‌اند اما هنوز مسائلی باقی مانده است.

آگهی

ایالات متحده می‌گوید که پاسخ تهران در مذاکرات بر سراحیای توافق هسته‌ای «سازنده» نیست. ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت: «ما می توانیم تایید کنیم که پاسخ ایران را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کرده ایم». وی افزود: «ما در حال بررسی آن هستیم و از طریق اتحادیه اروپا پاسخ خواهیم داد، اما پاسخ آن‌ها متأسفانه سازنده نیست.»

این مقام آمریکایی توضیح بیشتری نسبت به آنچه پاسخ غیرسازنده ایران خواند، نداده است. با این وجود آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به پاسخ ایران گفته که برخی از اختلافات طی هفته‌های اخیر حل شده‌اند اما هنوز مسائلی باقی مانده است.

جان کربی، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید روز چهارشنبه ضمن ابراز خوش‌بینی به نتیجه‌بخش‌بودن مذاکرات، گفته بود ایالات متحده همچنان امیدوار است که برجام احیا و اجرایی شود.

موضع جدید واشنگتن پس از آن اعلام می‌شود که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از ارسال نظرات تهران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داده بود. ناصر کنعانی بامداد جمعه دوم سپتامبر(۱۱ شهریور) تاکید کرد که متن ارسالی دارای رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات است.

آمریکا در حالی «سازنده» بودن پاسخ ایران را زیر سئوال برده است که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ابراز امیدواری کرده بود که طی روزهای آینده دو طرف به توافق برسند. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هم روز گذشته همداستان با آقای بورل نسبت به موفقیت قریب‌الوقوع مذاکرات ابراز خوشبینی کرده بود.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران پیش‌تر در و در جریان دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روس خود در مسکو گفته بود ایران در مورد تضمین‌های آمریکا به متنی قوی‌تر نیاز دارد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران: آژانس زیر بار فشارهای اسرائیل نرود؛ آماده همکاری سازنده هستیم

بورل: امیدوارم در روزهای آینده برجام احیا شود، ایران: نیازمند توافق قوی‌تری هستیم

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند