بایدن: ترامپیسم پایه‌های جمهوریت آمریکا را تهدید می‌کند؛ ترامپ: او دچار زوال عقل شده است

حمله جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور
حمله جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره هشدار داد که دونالد ترامپ و هواداران او «پایه‌های جمهوریت آمریکا» را تهدید می‌کنند.

آگهی

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره هشدار داد که دونالد ترامپ و هواداران او «پایه‌های جمهوریت آمریکا» را تهدید می‌کنند.

آقای بایدن روز پنج‌شنبه در یک سخنرانی بی‌سابقه در شهر فیلادلفیا با متهم کردن دونالد ترامپ و هوادارانش به «افراط‌گرایی»، از شهروندان آمریکا خواست که در انتخابات میان‌دوره‌ای این کشور، افراط‌گرایی را طرد کنند.

او در ادامه با بیان اینکه «آنچه که امروز در آمریکا اتفاق می‌افتد، عادی نیست»، گفت که حزب جمهوری‌خواه تحت سلطه ترامپ و طرفداران او قرار گرفته است. به گفته آقای بایدن این وضعیت، آمریکا را تهدید می‌کند.

بایدن با تأکید بر اینکه برابری و دموکراسی در آمریکا مورد «حمله» قرار گرفته، ترامپ و طرفداران شعار «عظمت را به آمریکا بازگردانیم» که از سوی او مطرح شده است را تهدیدی علیه دموکراسی و شیوه زندگی آمریکایی دانست.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت که ترامپ و طرفدارانش در حال تبلیغ رهبران خودکامه‌ای هستند که به خشونت‌های سیاسی در این کشور دامن می‌زند. او که در روزهای گذشته بارها به جمهوری‌خواهان همسو با دونالد ترامپ حمله کرده است، گفت که ترامپ و حامیان جمهوری‌خواه او مصمم هستند که آمریکا را به «عقب» برگردانند تا در آن، شهروندان نسبت به حریم خصوصی، باردار شدن و ازدواج با فرد مورد علاقه خود حق انتخابی نداشته باشند.

واکنش تند دونالد ترامپ به سخنان جو بایدن

سخنان تند آقای بایدن علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، واکنش او را به همراه داشت. آقای ترامپ روز جمعه در واکنش به آقای بایدن که او و طرفدارنش را به افراط‌گرایی متهم کرد، رئیس جمهوری آمریکا را فردی توصیف کرد که دچار «زوال عقل» شده است.

او در ادامه گفت که کسی باید به جو بایدن توضیح دهد که اگر او نمی‌خواهد آمریکا دوباره بزرگ شود، پس «به طور قطع» نباید خودش را رئیس جمهور کشور بداند.

در همین حال، رهبران جمهوری‌خواهان آمریکا آقای بایدن را به نادیده گرفتن تورم و ایجاد تفرقه در کشور متهم کردند. کوین مک‌کارتی، رهبر نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس آمریکا گفت که بایدن به جای تلاش برای حل چالش‌های موجود در کشور، به تضعیف روحیه آمریکایی‌ها پرداخته است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

شهروندان آمریکا در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت تا ۴۳۵ نماینده مجلس و ۳۵ سناتور این کشور را انتخاب کنند.

آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت که بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، حدود دو سوم جمهوری‌خواهان بر این نظرند که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به ضرر دونالد ترامپ تقلب شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش بایدن به نتیجه انتخابات کنگره: روز خوبی برای دموکراسی بود

تگزاس مهاجران را با دو اتوبوس به خانه معاون رئیس جهور آمریکا فرستاد

حمایت بایدن از موضع سناتوری که خواستار انتخابات زودرس در اسرائیل شده بود