تایوان پهپادی را در نزدیکی جزیره «شی» سرنگون کرد

پهپاد (عکس از آرشیو)
پهپاد (عکس از آرشیو) Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تایوان طی دو هفته گذشته به دفعات از پرواز پهپادهایی کوچک بر فراز مراکز نگهبانی خود خبر داده بود. رئیس‌جمهوری تایوان چند روز پیش هشدار داده بود که تایپه در صورت نادیده گرفتن اخطارهایش این پهپادها را سرنگون خواهد کرد.

آگهی

ارتش تایوان روز پنجشنبه اعلام کرد که «یک پهپاد غیرنظامی» و «شناسایی نشده» را در نزدیکی جزیره کوچک «شی» سرنگون کرده است.

جزیره «شی» بخشی از استان فوجیان تایوان است که جزایر کوچک واقع در نزدیکی ساحل چین را در بر می‌گیرد. بنا به اعلام ارتش تایوان پهپاد سرنگون شده وارد محدوده حفاظت‌شده جزیره «شی» شده بود. 

وزیر دفاع تایوان درباره سرنگونی این پهپاد گفت: «نیروهای مستقر در جزیره دستورالعمل‌ها برای اخطار به پهپاد را اجرا کردند اما توفیقی حاصل نشد. این پهپاد با شلیکی دفاعی سرنگون شد.»

این برای اولین بار است که نیروهای تایوان یک پهپاد را سرنگون می‌کنند. تنش‌ها در تنگه تایوان طی یک ماه گذشته به دنبال سفر نانسی پلوسی، رئيس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره افزایش یافته بود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

جزیره کوچک «شی» از جمله جزایر «کینمن» است. فاصله مجمع الجزایر «کینمن» با ساحل چین تنها چند کیلومتر است. تایوان طی دو هفته گذشته به دفعات از پرواز پهپادهایی کوچک بر فراز مراکز نگهبانی خود خبر داده بود. ویدئوهایی از این حوادث در شبکه‌های اجتماعی تایوان و چین منتشر شده است. در یکی از این ویدئوها سربازان تایوان در حال پرتاب سنگ به یک پهپاد دیده می‌شوند. 

سای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری تایوان چند روز پیش هشدار داده بود که تایپه در صورت نادیده گرفتن اخطارهایش این پهپادها را سرنگون خواهد کرد. این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه چین پرواز این پهپادها را «فاقد ارزش برای اظهارنظر» دانسته بود. وی تاکید کرده بود که این پهپادها در اطراف قلمرو چین پرواز می‌کنند.

پکن از تایوان به عنوان بخشی از خاک یاد می‌کند که در صورت لزوم باید با استفاده از زور به خاک چین ملحق شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تایوان: حمله چین به قلمرو خود را با حمله پاسخ می‌دهیم

عزم تایوان برای افزایش چشمگیر هزینه‌های دفاعی در بحبوحه تشدید تنش‌ها با چین

گروهی از اعضای کنگره آمریکا با وجود واکنش‌های خشمگینانه چین به تایوان رفتند