ماکرون در الجزایر: بریتانیایی‌ها، فارغ از رهبرانشان دوستان ما هستند

امانوئل ماکرون و عبدالمجید تبون
امانوئل ماکرون و عبدالمجید تبون Copyright Anis Belghoul/Copyright 2022 The Associated Press. All rights reserved.
Copyright Anis Belghoul/Copyright 2022 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در دومین روز سفر به الجزایر از این کشور برای افزایش صادرات گاز به ایتالیا قدردانی کرد و گفت با کمک الجزایر وابستگی اروپا به انرژی روسیه کم‌تر می‌شود.

آگهی

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در دومین روز سفر به الجزایر از این کشور برای افزایش صادرات گاز به ایتالیا قدردانی کرد و گفت با کمک الجزایر وابستگی اروپا به انرژی روسیه کم‌تر می‌شود.

رهبران اروپایی در ماه‌های اخیر روابط خود با کشورهای نه‌چندان خوشنام در زمینه حقوق بشر را افزایش داده‌اند. پس از عربستان سعودی و ضیافت شام ماکرون برای محمد بن‌سلمان در الیزه، رسانه‌ها و سازمان‌های غیردولتی فرانسه از رئیس جمهوری خواسته بودند مطالبات دموکراتیک را در جریان سفر به الجزایر با دولتمردان این کشور مطرح کند. 

امانوئل ماکرون روز جمعه شایعه رقابت میان فرانسه و ایتالیا بر سر گاز الجزایر را رد کرد و گفت افزایش صادرات الجزایر به ایتالیا، فرانسه و در کل اروپا کمک می‌کند تا وابستگی خود به منابع انرژی روسیه را کاهش دهند. 

ماکرون: بریتانیایی‌ها، فارغ از رهبرانشان دوستان ما هستند

رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه همچنین به سکوت لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا درباره دوستی یا دشمنی با این کشور پاسخ داد. آقای ماکرون گفت: «مردم بریتانیا، ملت بریتانیای کبیر، فارغ از رهبرانشان یک ملت دوست، قوی و متحد هستند؛ فراتر از رهبران و اشتباهاتشان در بیان مواضع.»

لیز تراس، نامزد پربخت و اقبال پست نخست وزیری، پیش از این در یک مصاحبه از پاسخ به این پرسش که آیا امانوئل ماکرون دوست بریتانیا است یا دشمن این کشور، طفره رفته بود.

فرانسه و بریتانیا، به‌ویژه از سال‌های پس از جنگ جهانی دوم و با وجود کمک‌های گسترده بریتانیا به فرانسه در جریان هر دو جنگ بزرگ قرن بیستم، روابط پرفراز و نشیبی را تجربه کرده‌اند. از زمان اجرای برگزیت، فرانسه و بریتانیا بر سر حق ماهیگیری در آب‌های دریای مانش، مدیریت مهاجرت و مساله نظارت گمرکی بارها با یکدیگر دچار مشکل شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه تنش دیپلماتیک میان پاریس و الجزیره؛ حریم هوایی الجزایر به روی پروازهای ارتش فرانسه بسته شد

فرانسه اعطای ویزا به اتباع سه کشور مراکش، الجزایر و تونس را محدود کرد

پاکستان ساخت خط لوله واردات گاز ایران را پس از سال‌ها تصویب کرد