زنبورهای گاوی حدود ۵۰ بار دو دوچرخه‌سوار فرانسوی را گزیدند و راهی بیمارستان کردند

زنبور گاوی
زنبور گاوی Copyright CANVA PRO
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سه دوچرخه‌سوار در فرانسه پس از آنکه چندین بار از سوی زنبورهای سرخ (زنبور گاوی) در حین دوچرخه‌سواری در منطقه لوار گزیده شدند، نیاز به درمان فوری پیدا کردند.

آگهی

سه دوچرخه‌سوار در فرانسه پس از آنکه چندین بار از سوی زنبورهای سرخ (زنبور گاوی) در حین دوچرخه‌سواری در منطقه لوار گزیده شدند، نیاز به درمان فوری پیدا کردند.

این حادثه روز یکشنبه در یک منطقه جنگلی رخ داد. دو نفر از این دوچرخه سواران ۷۲ و ۵۱ ساله هر کدام حدود ۵۰ بار از سوی زنبورهای گاوی گزیده و راهی بیمارستان شدند در حالی که فرد سوم حدود ۱۵ بار گزیده شد.

ده‌ها آتش‌نشان و سه آمبولانس به محل حادثه فراخوانده شدند.

درباره زنبورهای سرخ چه می‌دانیم

زنبورهای سرخ یا گاوی (هورنت) بزرگترین خانواده زنبورهای بومی اروپا هستند. زنبورهای سرخ مانند زنبورهای دیگر در کلونی‌های بزرگ با یک ملکه و هزاران کارگر زندگی می‌کنند و لانه‌های خود را از الیاف درخت درست می‌کنند. این نوع زنبورها اغلب ترجیح می‌دهند از تماس با انسان دوری کنند اما به عنوان یک سازوکار دفاعی در پاسخ به ایجاد برخی اختلال‌ها در محیط زندگیشان نیش می‌زنند و می‌توانند در نزدیک منابع غذایی خود نیز تهاجمی باشند.

زنبور سرخ حشراتی مانند سوسک، پروانه، سنجاقک و زنبور عسل را شکار می‌کنند. این زنبورها در بعضی نقاط خسارت‌های زیادی به کندوهای زنبور عسل وارد می‌کنند. آن‌ها همچنین میوه‌های گندیده‌ای را که ممکن است روی زمین پیدا کنند می‌خورند. این زنبورها بی‌عسل هستند.

یک مرد ۷۰ ساله در سال ۲۰۲۰ در یکی از نقاط فرانسه مورد حمله زنبورهای سرخ آسیایی قرار گرفت و جان باخت. مرگ وی در اثر واکنش آلرژیک شدید به نیش این زنبورها عنوان شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زنبورهای قاتل ۶ مسافر اتوبوسی را کشتند

زنبورها ۶۰ پنگوئن کمیاب آفریقایی را کشتند

آنجلینا جولی در طرحی برای توانمندسازی زنان، زنبورهای عسل را در آغوش کشید