ژاپن از جوانانش خواست برای تقویت اقتصاد کشور الکل بیشتری بنوشند

alcoholic drinks
alcoholic drinks Copyright canva
Copyright canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان مالیاتی ژاپن یک رقابت ملی را برگزار کرده و به افرادی که بتوانند با ابتکاراتی جدید، مصرف نوشیدنی‌های الکلی را در این کشور افزایش دهند و با این کار به تقویت این صنعت نیز کمک کنند، جایزه می‌دهد.

آگهی

نسل جوان ژاپن کمتر از والدین خود الکل می‌نوشند؛ عادتی که اگرچه از سوی پزشکان ستوده می‌شود اما باعث شده که درآمدهای مالیاتی حاصل از فروش نوشیدنی‌هایی الکلی در این کشور حتی ساکی (شراب برنج) بطور قابل توجهی کم شود.

به همین دلیل سازمان مالیاتی ژاپن یک رقابت ملی را برگزار کرده و به افرادی که بتوانند با ابتکاراتی جدید، مصرف نوشیدنی‌های الکلی را در این کشور افزایش دهند و با این کار به تقویت این صنعت نیز کمک کنند، جایزه می‌دهد.

این رقابت ملی در چهاچوب کمپینی به نام «زنده باد ساکی» در حال برگزاری است و در جریان آن از افراد ۲۰ تا ۳۹ ساله خواسته شده که ایده‌های تجاری خود برای افزایش مصرف نوشیدنی‌های الکلی، از آبجو گرفته تا انواع شراب و ویسکی را برای برگزارکنندگان این رقابت بفرستند.

شرکت کنندگان می‌توانند ایده‌هایشان را در قالب تبلیغات، برندسازی و حتی برنامه‌های پیشرفتۀ مرتبط با هوش مصنوعی ارائه دهند.

در ژاپن در سال ۱۹۸۰ میلادی، مالیات بر الکل ۵ درصد از کل درآمدهای مالیاتی این کشور را تشکیل می‌داد اما این رقم در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۱.۷ درصد رسید.

اداره مالیات ژاپن معتقد است تغییر عادات ژاپنی‌ها و مصرف کمتر آنها، عمدتا در طول همه‌گیری ویروس کرونا شکل گرفته است.

سالخوردگی جمعیت این کشور نیز در کاهش فروش نوشیدنی‌های الکلی بی‌تاثیر نبوده است؛ بویژه آنکه بر اساس برآوردهای بانک جهانی، حدود یک سوم (۲۹ درصد) جمعیت ژاپن ۶۵ سال و بالاتر از آن سن دارند.

واکنش‌ها به این کمپین متفاوت بوده است؛ برخی آن را ترویج یک عادت ناسالم می‌دانند و مخالف این کار اداره مالیات هستند و برخی نیز به سرعت وارد عمل شده‌اند و ایده‌های عجیب و غریبی را برای برگزارکنندگان کمپین فرستاده‌اند.

شرکت کنندگان تا پایان سپتامبر فرصت دارند تا ایده‌های خود را ارائه دهند. پس از آن، بهترین طرح‌ها به کمک کارشناسان تکمیل می‌شود و در ماه نوامبر از طرح نهایی رونمایی و اجرای آن آغاز می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا نوشیدن الکل باعث می‌شود بهتر به یک زبان خارجی صحبت کنیم؟

آیا افراد باهوش بیشتر الکل می‌نوشند؟ دانشمندان پاسخ می‌دهند

موزه غذاها و نوشیدنی‌های چندش‌آور؛ از مشروب مار و بچه موش‌ گرفته تا سوپ چشم‌گوسفندی