سرانه خودرو در اتحادیه اروپا؛ پرازدحام‌ترین و خلوت‌ترین مناطق به لحاظ شمار خودروها کجاهاست؟

فرانسه
فرانسه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیشترین سرانه خودرو با هزار و ۷۸۷ دستگاه به ازای هزار نفر در منطقه واله دائوستا (Valle d’Aosta) که در ایتالیا قرار دارد، به ثبت رسید.

آگهی

سرانه خودرو در اتحادیه اروپا در پایان سال ۲۰۲۰ به ۰.۵۳ رسید که به این معناست که تقریبا از هر دو شهروند ساکن در ۲۷ کشور عضو اتحادیه یک نفر دارای خودروی سواری است. 

اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) با انتشار گزارشی در مورد سرانه خودرو سواری در مناطق مختلف اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر این نکته که این نرخ به وضوح در اروپای شرقی کمتر از اروپای غربی است، اعلام کرد که بیشترین سرانه خودرو با هزار و ۷۸۷ دستگاه به ازای هزار نفر در منطقه واله دائوستا (Valle d’Aosta) که در ایتالیا قرار دارد، به ثبت رسیده و نشان می‌دهد که به طور متوسط هر فرد ساکن در این منطقه بیش از یک خودرو سواری دارد.

یورواستات تصریح کرده که سرانه خودرو در مناطق مختلف اتحادیه اروپا اغلب با وضعیت اقتصادی آن منطقه ارتباط دارد اما در منطقه‌ای همچون واله دائوستا نیز می‌تواند تنها به دلیل قوانین خاص مالیاتی نیز به اوج برسد. 

بر پایه این گزارش، دوازده منطقه از پانزده منطقه برتر اتحادیه اروپا با کمترین سهم وسایل نقلیه موتوری در حمل و نقل شهری در آلمان ثبت شده است. در مقابل، از میان پانزده منطقه با بالاترین سهم وسایل نقلیه موتوری در حمل و نقل شهری، ۹ منطقه در اسپانیا قرار دارد که در این میان جزایر قناری و کاتالونیا صدرنشین هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تجربه‌های اروپایی؛ جریمه‌ سرعت غیرمجاز در اروپا چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود؟

پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی در اروپا کدامند و قیمتشان چقدر است؟

افزایش دورریز غذا در اتحادیه اروپا؛ خانوارها و رستوران‌ها در جا زدند و ضایعات تولیدکنندگان بالا رفت