وضع تحریم‌های تازه علیه مسکو؛ اتحادیه اروپا صادرات طلا و بزرگ‌ترین بانک روسیه را هدف گرفت

شمش طلا
شمش طلا Copyright CANVA
Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اتحادیه اروپا واردات طلا و جواهرات از روسیه را تحریم کرد و همزمان دارایی‌های اسبربانک، بزرگ‌ترین بانک این کشور را نیز مسدود کرد.

آگهی

اتحادیه اروپا واردات طلا و جواهرات از روسیه را تحریم کرد و همزمان دارایی‌های اسبربانک، بزرگ‌ترین بانک این کشور را نیز مسدود کرد.

بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه و پنج روز پس از ارائه طرح تحریم‌های جدید اتحادیه علیه روسیه از سوی کمیسیون اروپا در مورد افزایش دامنه تحریم‌ها علیه مسکو به دلیل ادامه تهاجم نظامی به خاک اوکراین به توافق رسیدند. 

روسیه چهارمین صادرکننده بزرگ طلا در جهان است. این فلز گرانب‌ها بزرگترین منبع تامین ارز حاصل از صادرات پس از انرژی است و ارزش آن در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۸.۵ میلیارد یورو (۱۸.۹ میلیارد دلار) بوده است.

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا همچنین دارایی‌های اسبربانک در این اتحادیه را مسدود می‌کند. همچنین تمام تبادلات پولی این بانک و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به استثنای عملیات مالی مرتبط با تجارت مواد غذایی و کود کشاورزی ممنوع خواهد بود.

اسبربانک از اوایل ژوئن نیز از دریافت خدمات سوئیفت محروم شده بود. 

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اتحادیه اروپا پس از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، واردات طیف وسیعی از محصولات روسیه، از جمله زغال سنگ، نفت، ودکا، سیمان، چوب، غذاهای دریایی، خاویار و تجهیزات و لوازم شکار را تحریم کرده است. البته گاز، منبع عظیم درآمد مسکو، همچنان از تحریم‌های اتحادیه اروپا مستثنی است.

با این حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین دور تازه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را ناکافی خواند و تاکید کرد که روسیه باید با هزینه بسیار بالاتری برای جنگ مواجه شود تا تن به صلح بدهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه اتحادیه اروپا ادامه ممنوعیت فعالیت شبکه راشا تودی روسیه را تایید کرد

رشد ۵۰ درصدی درآمد نفتی روسیه؛ اثرگذاری تحریم‌های غرب کی آغاز می‌شود؟

معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام «رشوه‌خواری» بازداشت شد