هزینه خرید خانه در کدام شهرهای آمریکا پایین‌تر است؟

فروش خانه در ایالات متحده آمریکا
فروش خانه در ایالات متحده آمریکا Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کاهش فروش خانه در حالی برای پنجمین ماه متوالی در بازار مسکن ایالات متحده ادامه دارد که همزمان با افزایش نرخ بهره وام خرید خانه، قیمت مسکن به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

آگهی

کاهش فروش خانه در حالی برای پنجمین ماه متوالی در بازار مسکن ایالات متحده ادامه دارد که همزمان با افزایش نرخ بهره وام خرید خانه، قیمت مسکن به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. 

اتحادیه ملی مشاوران املاک آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که فروش خانه در ماه ژوئن ۵.۴ درصد پایین‌تر از ماه مه بوده است. در ماه مه نیز که تعداد معاملات مسکن برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافته بود، متوسط قیمت مسکن در ایالات متحده نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۵ درصد افزایش یافته بود. 

متوسط قیمت خانه در آمریکا در شرایطی به بیش از ۴۰۷ هزار و ۶۰۰ دلار رسیده که نرخ بهره وام ۳۰ ساله مسکن به ۶ درصد رسیده، نرخی که بالاترین رقم از نوامبر سال ۲۰۰۸ تا کنون به شمار می‌رود. 

کارشناسان معتقدند که یکی دلایل بالا ماندن تقاضای نسبت به عرضه خانه در بازار مسکن آمریکا با وجود گران‌تر شدن وام مسکن و افزایش قیمت‌ها، انتظارات تورمی مردم و چشم‌انداز صعودی نرخ بهره، هزینه ساخت خانه و اجاره بها است. 

اما متوسط هزینه اولیه برای خرید خانه جدید در ایالات متحده چندان پایین نیست. به طوری که متوسط بودجه اولیه لازم برای ورود به معاملات بازار مسکن در آمریکا ۴۳ هزار و ۸۷۴ دلار است. این هزینه شامل رقم پیش‌پرداخت، هزینه‌های ثبت معامله و اولین قسط ماهانه وام مسکن است.

به طور متوسط هر فردی که در آمریکا خانه می‌خرد، رقمی در حدود ۳۶ هزار و ۱۴۰ دلار به عنوان پیش‌پرداخت در اختیار داشته است. هر چند رقم پیش‌پرداخت می‌تواند بین صفر تا ۲۰ درصد قیمت کارشناسی شده خانه متغیر باشد ولی پیش پرداخت کمتر نرخ بهره و هزینه‌های وام مسکن را بالا می‌برد. چنان که اگر پیش‌پرداخت خریدار کمتر از ۲۰ درصد قیمت ملک مسکونی باشد، احتمال نیاز به خرید بیمه خصوصی وام مسکن افزایش می‌یابد. 

همچنین میانگین هزینه‌های ثبت قانونی و دفتری معامله مسکن در ایالات متحده نیز حدود شش هزار و ۱۰۰ دلار است. همچنین نخستین قسط وام مسکن نیز که در واقع شامل بخشی از بازپرداخت اصل وام، بهره، بیمه و مالیات آن است، به طور متوسط هزار و ۶۳۴ دلار است. این قسط کمی بیش از یک ماه پس از تکمیل روند قانونی خرید خانه از سوی بانک دریافت می‌شود.

در میان شهرهای واقع شده در ایالت‌های مختلف آمریکا، متوسط بالاترین رقم پیش‌پرداخت از سوی خریداران مسکن در سانفرانسیسکو پرداخت شده است. با وجود این که هزینه ثبت معامله در این شهر از واشنگتن، نیویورک و سیاتل پایین‌تر است ولی متوسط قسط وام پرداختی مسکن نیز به دلیل بالا بودن قیمت در این شهر از سایر شهرهای مورد بررسی بالاتر است. 

در مجموع، در حالی که متوسط هزینه اولیه خرید خانه در سانفرانسیسکو بالاترین است و به بیش از ۱۲۰ هزار دلار می‌رسد، در مقابل، در شهر سن‌لوئیس این رقم به ۲۷ هزار دلار نمی‌رسد و در شهرهای دیترویت و شیکاگو هم کمتر از ۳۸ هزار دلار است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استرالیا هزینه خرید خانه توسط خارجی‌ها را ۳ برابر می‌کند

قیمت مسکن در تهران و ایران در یک سال گذشته چه تغییری کرده است؟

کدام بازار سرمایه در طول ۱۰ سال گذشته سود بیشتری داشته است: بیت کوین یا مسکن در لندن؟