نویسنده شهیر افغان از اعلام هویت تراجنسیتی فرزندش دفاع و ابراز خرسندی کرد

خالد حسینی و دخترش حارث
خالد حسینی و دخترش حارث Copyright @Khaled Hosseini account Twiter
Copyright @Khaled Hosseini account Twiter
نگارش از مریم عباسی‌زاده
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این نویسنده ۵۷ ساله در یک پست توئیتری که شامل دو عکس سیاه و سفید بود این موضوع را تشریح کرد. در یکی از این تصاویر حارث در بغل پدر در کودکی دیده می‌شود و عکس دوم مربوط به حال حاضر اوست.

آگهی

خالد حسینی، رمان‌نویس افغان-آمریکایی که عمده شهرت او بابت نگارش دو رمان «بادبادک‌باز» و «هزار خورشید تابان» است، در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی از تراجنسیتی (ترنسجندر) شدن که یکی از دو فرزندش، حارث خبر داد.

این نویسنده ۵۷ ساله در یک پست توئیتری که شامل دو عکس سیاه و سفید بود این موضوع را تشریح کرد. در یکی از این تصاویر حارث در بغل پدر در کودکی دیده می‌شود و عکس دوم مربوط به حال حاضر اوست.

این نویسنده مشهور نوشت: «دیروز دخترم حارث ترنسجندر بودن خود را آشکار کرد. من هرگز تا این حد به او مفتخر نبوده‌ام. او به من و خانواده‌ام در مورد شجاعت و حقیقت بسیار آموخته است. می‌دانم که این روند برای او دردناک بود. او نسبت به ظلمی که ترنس‌ها روزانه در معرض آن قرار می‌گیرند هوشیار است. اما او قوی و نترس است.»

تراجنسیتی یا ترنسجندر به وضعیتی گفته می‌شود که اندام جنسی فرد با هویت جنسی‌اش تطابق ندارد. در برخی موارد فرد با تغییردادن جنسیت خود را از این تضاد رها می‌کند. البته مفهوم تراجنسیتی برای توصیف افرادی که منحصرا زن یا مرد نیستند نظیر افراد نان باینری و جندرکوئیر هم به کار می‌رود.

خالد حسینی در ادامه با اشاره به چالش‌های این قشر در روابط اجتماعی‌شان، گفت:« این روند از لحاظ عاطفی، جسمی، اجتماعی و روانی کار بسیار پیچیده‌ای است، اما حارث به لطف صبر و درایت به هر چالشی پاسخ داده است. من خوشحالم که اکنون نه یک دختر، بلکه دو دختر زیبا دارم.» 

خالد حسینی ازدواج کرده و دارای دو فرزند به‌نام‌های حارث و فرح است.

خالد حسینی در نوامبر ۲۰۱۸ نیز با انتشار تصویری از حارث در یک پست توئیتری، نسبت به رتبه نخست پسرش در مسابقات مهارت در سخنوری گلنبروکس در شیکاگو ابراز افتخار کرده بود.

این رمان نویس در پایان رشته توییت روز سه‌شنبه خود هم نوشت که دخترش را دوست دارد و در هر مرحله از این راه پرتلاطم کنارش خواهد بود. نویسنده بادبادک‌باز در ادامه گفت :« به‌همراه کل خانواده  پشت او می‌ایستیم و او را برای ورود به دنیا به عنوان زنی زیبا به نظاره می‌نشینیم. اوعاقل و باهوش هست و موجب افتخار ماست. همواره در پناه خدا باشد.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک زن ایرانی-آمریکایی متولد مشهد، شهردار وست هالیوود شد

پاکستان نخستین مدرسه دولتی برای افراد تراجنسیتی را افتتاح کرد

عاملان شایعه مرد بودن بانوی اول فرانسه محاکمه می‌شوند