واکنش ایلان ماسک به ناسزای ترامپ: وقت بازنشستگی‌ات فرا رسیده است

ایلان ماسک و دونالد ترامپ
ایلان ماسک و دونالد ترامپ Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایلان ماسک ماه گذشته در جریان سخنرانی در مجمع اقتصادی قطر گفته بود که هنوز درباره اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده به چه کسی رای خواهد داد تصمیم‌گیری نکرده است.

آگهی

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس در واکنش به ناسزاگویی دونالد ترامپ گفت که زمان آن فرارسیده است تا رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از عرصه سیاسی و اجتماعی خارج شود. 

میلیاردر آمریکایی در صفحه توئیترش با استفاده از دو اصطلاح «کلاه آویختن» و «حرکت به سمت غروب آفتاب» نوشت که دونالد ترامپ باید پایان کارش را بپذیرد و بازنشسته شود. ایلان ماسک با این حال تاکید کرد که از دونالد ترامپ «تنفر» ندارد. 

او همچنین بدون ارائه توضیح بیشتر خواستار توقف حملات دموکرات‌ها به دونالد ترامپ شد. او نوشت که حملات دموکرات‌ها باعث می‌شود که «تنها راه نجات ترامپ» بازگشت به مقام ریاست‌جمهوری باشد. 

چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه در جریان سخنرانی در ایالت آلاسکا ایلان ماسک را «هنرمند لاف‌زن» (Bull***t artist) خوانده بود. دونالد ترامپ گفته بود: «ایلان ماسک می‌گوید که هرگز به جمهوریخواهان رای نداده است. من گفتم که در جریان چنین چیزی نبودم زیرا او به من گفته بود که به خودم رای داده است. او هم یک هنرمند لاف‌‌زن است که توئیتر را نخواهد خرید.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ایلان ماسک ماه گذشته در جریان سخنرانی در مجمع اقتصادی قطر گفته بود که هنوز درباره اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده به چه کسی رای خواهد داد تصمیم‌گیری نکرده است. این در حالی است که او یک هفته قبل از آن از نامزدی رون دوسانتیس، فرماندار جمهوریخواه فلوریدا حمایت کرده بود. 

ایلان ماسک روز دوشنبه نیز حمایت تلویحی‌اش از رون دوسانتیس را تکرار کرد و گفت که فرماندار ایالت فلوریدا در انتخابات سال ۲۰۲۴ «به راحتی» در برابر جو بایدن پیروز خواهد شد. مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ ایکس درباره نامزدی دونالد ترامپ نیز گفت: «او در پایان دوره [ریاست‌جمهوری‌اش] ۸۲ ساله خواهد بود که برای مدیریت هر چیزی پیر خواهد بود چه برسد به ایالات متحده آمریکا!»

حساب توئیتری دونالد ترامپ به دنبال حمله هواداران او به ساختمان کنگره در جریان کشمکش‌های پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ بسته شد. رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و نزدیکانش امیدوار بودند که ایلان ماسک با خرید شرکت توئیتر زمینه‌ساز تحولی در این شبکه اجتماعی شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معلم هندی سازنده خودروی خورشیدی: می‌توانستم ایلان ماسک هند باشم

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت