کره‌جنوبی سهم انرژی هسته‌ای را به بیش از ۳۰ درصد می‌رساند

عکس تزیینی است
عکس تزیینی است Copyright کانوا پرو
Copyright کانوا پرو
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت صنعت کره جنوبی اعلام کرد سئول تا سال ۲۰۳۰ میلادی سهم انرژی هسته‌ای نسبت به کل تولید انرژی در این کشور را به بیش از ۳۰ درصد می‌رساند تا امنیت انرژی تامین و اهداف طرح «کربن خنثی» تسهیل شود.

آگهی

وزارت صنعت کره جنوبی روز سه‌شنبه پنجم ژوئیه اعلام کرد که سئول تا سال ۲۰۳۰ میلادی سهم انرژی هسته‌ای نسبت به کل تولید انرژی در این کشور را به بیش از ۳۰ درصد می‌رساند تا امنیت انرژی تامین و اهداف طرح «کربن خنثی» تسهیل شود.

دولت یون سوک یول متعهد شده است با تغییر و معکوس کردن سیاست حذف انرژی هسته‌ای دولت قبلی، این صنعت را بازسازی و از گسترش آن در خارج از کشور نیز حمایت کند. سهم انرژی هسته‌ای در سال ۲۰۲۱ در کره جنوبی به ۲۷.۴ درصد رسیده بود.

طبق برنامه جامع انرژی که روز سه‌شنبه اعلام شد، دولت کره جنوبی ساخت راکتورهای هسته‌ای شماره سه و چهار شین هانول را از سر می‌گیرد و به فعالیت راکتورهای موجود ادامه می‌دهد. انتظار می‌رود با این اقدامات سئول سهم انرژی هسته‌ای کره جنوبی تا سال ۲۰۳۰ میلادی به بیش از ۳۰ درصد برسد. 

شمار راکتورهای هسته‌ای کره‌جنوبی تا سال ۲۰۳۰ از ۲۴ راکتور فعلی به ۲۸ راکتور افزایش خواهد یافت. دولت قبلی در تلاش برای کاهش سهم انرژی هسته‌ای به ۲۳.۹ درصد و کاهش تعداد راکتورهای فعال به ۱۸ راکتور بود.

به گفته وزارت تجارت، صنعت و انرژی، دولت یون همچنین در پی صادرات تولیدات ۱۰ راکتور هسته‌ای تا سال ۲۰۳۰ است و می‌خواهد رقم معادل ۳۰۸ میلیون دلار را برای توسعه راکتورهای کوچک مدولار (SMR) اختصاص دهد.

این طرح دولت کره جنوبی صبح امروز در جلسه کابینه تایید شد.

این وزارتخانه همچنین با اشاره به تلاش دولت کره جنوبی برای دستیابی به برنامه‌های «کربن خنثی»، اعلام کرد تا پایان سالجاری برنامه‌ای تفصیلی درباره ترکیب مناسب منابع انرژی تجدیدپذیر اعلام می‌شود.

کره جنوبی متعهد شده است انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را تا سال ۲۰۳۰ میلادی تا ۴۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۸ کاهش دهد و تا سال ۲۰۵۰ به کربن صفر یا خنثی برسد.

این وزارتخانه گفت: «اگر طرح‌ها بدون مشکل اجرایی شوند، انتظار می‌رود وابستگی به سوخت‌های فسیلی وارداتی از ۸۱.۸ درصد فعلی به حدود ۶۰ درصد در سال ۲۰۳۰ کاهش یابد.»

این نهاد افزود: «احتمالا تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۰۰ هزار شغل جدید در بخش انرژی ایجاد خواهد شد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جشن خداحافظی با انرژی اتمی در دروازه براندنبورگ؛ آلمان آخرین نیروگاه‌های هسته‌ای خود را تعطیل کرد

لوپن، حامی انرژی هسته‌ای: اگر رئیس جمهور فرانسه شوم یارانه انرژی‌های تجدیدپذیر را قطع می‌کنم

گروسی با ابراز نگرانی از حمله احتمالی اسرائیل: بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران از سر گرفته می‌شود