مسابقات فوتبال پناهندگان در اروپا؛ تیمی از آلمان با عبور از سوئیس قهرمان شد

تصویر تزئینی است
تصویر تزئینی است Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این رقابت‌ها تیمی متشکل از ۲۴ ملیت که در منطقه ای روستایی در اطراف برلین زندگی می‌کنند توانست به عنوان قهرمانی دست یابد.

آگهی

تیمی از پناهندگان از کشور آلمان، قهرمان نخستین دوره مسابقات فوتبال پناهندگان در اروپا شد. 

این مسابقات که در شهر نیون سوئیس برگزار می‌شد روز چهارشنبه با برگزاری دیدار نهایی مقابل تیمی متشکل از پناهندگانی از آلمان در مقابل یک تیم پناهندگان از سوئیس به پایان رسید. در این دیدار تیم آلمانی که در واقع متشکل از بازیکنانی از ۲۴ ملیت مختلف بودند که در یک منطقه روستایی در شمال برلین زندگی می‌کنند توانست در ضربات پنالتی تیم سوئیسی را که متعلق به منطقه‌ای نزدیک به شهر ژنو بود، شکست داده و به مقام قهرمانی دست یابد. 

این مسابقات که از آن تحت عنوان جام اتحادیه یاد می‌شود برای نخستین بار و با ابتکار یوفا و همچنین کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل برگزار شد. 

برگزار کنندگان این مسابقات می‌گویند قصد دارند هر دو سال و شاید هم هر سال چنین رقابت‌هایی را برگزار کنند و به دنبال این هستند که در دوره‌های بعدی تیم‌های بیشتری در این تورنمنت حضور داشته باشند. همچنین برگزاری مسابقات زنان هم از دیگر برنامه‌های آتی این رقابت‌ها خواهد بود. 

در نخستین دوره از این رقابت‌ها هشت تیم که هر کدام ۷۰ درصد آنها را پناهندگان تشکیل می‌دادند از کشورهای ایتالیا، بلژیک، ایرلند، مالت، اتریش، فرانسه، آلمان و سوئيس حضور داشتند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

برنامه حمایت از پناهندگان یوفا که پس از موج مهاجرت به قاره سبز در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ راه‌اندازی شده تلاش دارد تا فرهنگ حمایت و همراهی با پناهندگان را که از کشورهای مختلف جهان خود را به اروپا رسانده‌اند، تقویت کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آژانس پناهندگان سازمان ملل: حدود ۱۲۰ هزار اوکراینی فرار کرده‌اند

پنالتی جهانبخش، تیم سردار آزمون را به مرحله بعدی لیگ اروپا فرستاد

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا؛ پورتو و طارمی با آرسنال دیدار می‌کنند ناپولی با بارسلونا