نخستین قرارداد صادرات گاز آمریکا به آلمان منعقد شد

تاسیسات تولید گاز طبیعی مایع در آمریکا
تاسیسات تولید گاز طبیعی مایع در آمریکا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آمریکا در کنار استرالیا و قطر یکی از سه صادرکننده عمده گاز طبیعی مایع در جهان است.

آگهی

شرکت آمریکایی ونچر گلوبال (Venture Global) از عقد قرارداد صادرات گاز طبیعی مایع (ال ان جی) با یک شرکت آلمانی به منظور جبران کمبود حاصل از کاهش واردات گاز روسیه پس از تهاجم نظامی این کشور به اوکراین خبر داد. 

تولید کننده آمریکایی گاز طبیعی مایع روز سه‌شنبه اعلام کرد که در قالب دو قرارداد ۲۰ ساله با یک شرکت آلمانی متعهد شده که سالانه ۱.۵ میلیون تُن گاز طبیعی مایع یا ال ان جی به قدرت اقتصادی نخست اتحادیه اروپا صادر کند. اجرای این قرارداد از سال ۲۰۲۶ و با همکاری دو تاسیسات تولید گاز طبیعی مایع در لوئیزیانا آغاز خواهد شد. 

مایک سابل، مدیر عامل شرکت ونچر گلوبال، امضای این دو قرارداد را گام مهمی در جهت اجرای استراتژی آلمان برای تنوع بخشیدن به ترکیب انرژی خود عنوان کرد.

آمریکا در کنار استرالیا و قطر یکی از سه صادرکننده عمده گاز طبیعی مایع در جهان است.

آلمان به دلیل وابستگی بالا به انرژی روسیه و در پی کاهش صادرات گاز این کشور به اروپا با مشکل مواجه شده و بر همین اساس، روز یکشنبه اعلام کرد که با هدف ذخیره گاز مورد نیاز در زمستان، نیروگاه‌های زغال‌سنگی خود را دوباره راه‌اندازی می‌کند و مشوق‌هایی را نیز برای شرکت‌های صرفه‌جو در نظر گرفته است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید 

آلمان در ماه مه نیز توافقنامه‌ای را با قطر برای تامین بخشی از گاز مورد نیاز خود امضا کرد. این کشور ماه گذشته نیز یک تفاهم‌نامه غیرالزام‌آور خرید گاز طبیعی مایع از شرکت آمریکایی سمپرا برای تامین نیاز شرکت برق آردبلیو‌ئی اِی‌جی (RWE AG) امضا کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفر رهبران اروپایی به تل‌آویو؛ هدف: جایگزینی بخشی از گاز روسیه با منابع اسرائیل

افت فروش خودروهای برقی فولکس واگن؛ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودروهای بنزینی روی آوردند؟

افزایش ۵ درصدی دستمزد هر ساعت کار در اتحادیه اروپا؛ حقوق ساعتی در کدام کشورها بالاتر است؟