خلبان مرموز هواپیمایی که بدون مجوز در چند کشور اروپایی به پرواز درآمد، کیست؟

The mysterious aircraft was a twin-engine Beechcraft plane, similar to the one pictured here near Glasgow Prestwick airport.
The mysterious aircraft was a twin-engine Beechcraft plane, similar to the one pictured here near Glasgow Prestwick airport. Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هواپیمای دو موتوره بیچ کرفت پیش‌تر هنگام پرواز توسط جنگنده‌های کشور مجارستان و رومانی ردیابی و اسکورت شده بود.

آگهی

مقامات بلغارستان در جستجوی خلبان مرموزی هستند که با یک هواپیمای دو موتوره بدون مجوز بر فراز چندین کشور اروپایی به پرواز درآمده بود.

به دنبال شناسایی یک هواپیمای کوچک در فضای هوایی بلغارستان، نیروهای دفاعی این کشور چهارشنبه شب به حالت آماده باش درآمدند.

به گفته بویکو راشکوف، وزیر کشور بلغارستان یک «بیچ کرفت» دو نفره ظاهرا از مجارستان برخاسته و بر فراز لهستان و اسلواکی پرواز کرده است. این هواپیما پس از عبور از صربستان و رومانی وارد بلغارستان شد  و بر فراز آسمان این کشور به پرواز درآمد.

این هواپیما که ۶۰ سال از زمان ساخت آن سپری شده سرانجام در حالی که موتورش هنوز گرم بود و با برزنت پوشانده شده بود، بدون خدمه در باند فرودگاهی خصوصی در بوهووتسی، منطقه‌ای مسکونی واقع در شمال شرقی بلغارستان پیدا شد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع بلغارستان، این هواپیمای مشکوک هیچ برنامه پروازی نداشته، فرستنده‌های خود را غیرفعال کرده و به پیام های رادیویی یا سیگنال های بصری پاسخ نداده است.

این هواپیمای دو موتوره بیچ کرفت پیش‌تر هنگام پرواز توسط جنگنده‌های کشور مجارستان و رومانی ردیابی و اسکورت شده بود.

دراگومیر زاکوف، وزیر دفاع بلغارستان به خبرنگاران گفته است که این هواپیما در هیچ زمانی رفتاری تهدید آمیز بروز نداده است. وی گفته است که این هواپیما در ارتفاع بسیار پایین و با سرعت کم پرواز می‌کرد و به همین علت ردگیری آن توسط جنگنده‌ها دشوار بود.

دفتر دادستانی وارنا در شرق بلغارستان تحقیقاتی را درباره این موضوع آغاز کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استرالیا: جنگنده چینی هواپیمای تجسسی ما را تهدید کرد و به آن آسیب زد

کشورهای اروپایی واردات گاز از آذربایجان را افزایش می‌دهند

حمله هوایی اسرائیل به سوریه ۳۶ کشته بر جا گذاشت