احضار سفیر یونان در آنکارا؛ ترکیه از فعالیت‌های «پ‌ک‌ک» ابراز نگرانی کرد

روز چهارشنبه ۱۱ خرداد، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که آنکارا از مذاکرات سطح بالا با آتن منصرف شده است.
روز چهارشنبه ۱۱ خرداد، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که آنکارا از مذاکرات سطح بالا با آتن منصرف شده است. Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ترکیه سفیر یونان در آنکارا را به دلیل نگرانی از فعالیت پ.ک.ک. احضار کرد. ترکیه و یونان بر سر تعیین حدود مرزی در مدیترانه و دریای اژه اختلاف دارند.

آگهی

وزارت امور خارجه ترکیه سفیر یونان در آنکارا را به دلیل نگرانی از فعالیت گروه پ ک ک که این کشور آن را «غیرقانونی» می‌داند، احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی آناتولی و به نقل از منابع دیپلماتیک، مقامات ترکیه در خصوص فعالیت‌های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک.) شامل تبلیغات، جمع‌آوری کمک‌های مالی و جذب نیرو در یونان، مراتب ناراحتی خود را اعلام کردند.

مقامات ترکیه همچنین در مورد تظاهرات اخیر در نزدیکی سفارت ترکیه در آتن توسط هواداران پ.ک.ک و تأمین امنیت اتباع ترکیه در یونان ابراز نگرانی کردند.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک.) را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌اند.

ترکیه و یونان بر سر بسیاری از مسائل از جمله تعیین حدود مرزی در دریای مدیترانه و دریای اژه با یکدیگر اختلاف دارند.

با وجود اینکه سال گذشته گفتگوهای سیاسی میان ترکیه و یونان پس از پنج سال وقفه از سر گرفته شد، ولی روز چهارشنبه ۱۱ خرداد، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که آنکارا از مذاکرات سطح بالا با آتن منصرف شده است.

نگرانی‌های ترکیه از فعالیت‌های حزب کارگران کردستان در خارج از این کشور به حدی است که محدود کردن اعضای پ.ک.ک. در سوئد و فنلاند به‌عنوان یکی از شروط ضمنی ترکیه برای موافقت با درخواست این دو کشور اسکاندیناوی برای پیوستن به پیمان دفاعی ناتو عنوان شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیه پس از کشته شدن ۹ سرباز حملات هوایی را علیه شبه‌نظامیان کرد در عراق و سوریه انجام داد

یونان یک کشتی روس «حامل نفت ایران» را توقیف کرد

دستگیری بیش از ۳۰۰ نفر در ترکیه به ظن ارتباط با گروه داعش