بنزما در پرونده باج‌گیری «ویدیوسکس» درخواست تجدیدنظر نمی‌دهد

کریم بنزما
کریم بنزما Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وکیل کریم بنزما می‌گوید هرچند این بازیکن فرانسوی اتهامات وارد شده به او را نادرست می‌داند اما تصمیم گرفته به این پرونده پایان دهد و حکم دادگاه را بپذیرد.

آگهی

کریم بنزما، ستاره رئال مادرید و تیم ملی فرانسه از درخواست تجدیدنظرعلیه حکم محکومیت خود در پرونده مشارکت در باج‌گیری انصراف داد. 

دادگاه ورسای سال گذشته بنزما را به جرم دست داشتن در تلاش برای باج‌گیری از هم‌تیمی فرانسوی‌اش یعنی متئو والبوئنا در سال ۲۰۱۵ به یک سال حبس تعلیقی و پرداخت ۷۵ هزار یورو جریمه نقدی محکوم کرده بود. این پرونده بعد از آن شکل گرفت که والبوئنا در دادگاهی از بنزما شکایت و مدعی شده بود که کاپیتان رئال با گروهی از باجگیران هم‌دستی کرده تا در ازای عدم پخش فیلم رابطه جنسی والبوئنا از او پول بگیرند. 

بنزما همواره این اتهامات را رد کرده و می‌گوید نقشی در این پرونده نداشته است. این رسوایی باعث شد تا بنزما حدود ۵ سال از حضور در تیم ملی فرانسه محروم شود. با این حال دیدیه دشان برای بازی‌های یورو ۲۰۲۰ که با یک‌سال تاخیر در سال ۲۰۲۱ برگزار شد، بار دیگر این ستاره رئال مادرید را به تیم ملی دعوت کرد و او از آن زمان به صورت مستمر در ترکیب خروس‌ها حاضر بوده است. 

بنزما همچنین جمعه شب در شکست ۲-۱ فرانسه مقابل دانمارک، زننده تک گل تیم ملی کشورش بود. 

هوگ ویژیر وکیل بنزما در خصوص تغییر نظر بنزما در رابطه با این پرونده به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «بنزما همچنان انجام این تخلفات را رد می‌کند اما در عین حال تصمیم گرفته به سالها مراحل حقوقی پایان دهد و از درخواست خود برای تجدید نظر انصراف می‌دهد.» 

دادگاه استیناف قرار بود روز ۳۰ ژوئن آغاز شود اما با تصمیم جدید کریم بنزما این دادگاه احتمالا دیگر هرگز برگزار نخواهد شد. 

ویژیر در ادامه توضیحات خود گفت: «کریم طبق قانون مجرم است، اما حقیقت قضایی با واقعیت تفاوت دارد. کریم هرگز در این پرونده نقشی نداشته و همواره هم نقش آفرینی در باج‌گیری را تکذیب کرده است. بنزما دیگر نمی‌خواهد در مورد این موضوع صحبت کند و هر آنچه تاکنون به آن پرداخته شده، کافی است.» 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

متئو والبوئنا بعد از انتشار اخبار مربوط به این رسوایی در سال ۲۰۱۵ از تیم ملی فرانسه خط خورد اما این بازیکن ۳۷ ساله برعکس بنزما دیگر هرگز به تیم ملی برنگشت. والبوئنا با تازگی سومین فصل حضور خود در تیم المپیاکوس یونان را به پایان رساند. 

کریم بنزما هم امسال با ارائه نمایش‌هایی درخشان موفق شد رئال مادرید را به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا برساند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتهام «ارتباط با اخوان‌المسلمین»؛ کریم بنزما از وزیر کشور فرانسه شکایت کرد

کریم بنزما برای مقابله با مصدومیت «بادکش درمانی» کرد

کریم بنزما باز هم به تیم ملی فرانسه دعوت نشد