ادعای سرقت اسناد طبقه بندی شده آژانس؛ بنت: به طرح فریبکاری ایران دسترسی داشتیم

نفتالی بنت
نفتالی بنت Copyright تصویر برگرفته از ویدئوی منتشر شده از سخنان نخست وزیر اسرائیل
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وی در پی این ویدئو، در توییتی با انتشار ویدئو و لینکی حاوی این اسناد ادعایی گفت که به «طرح فریبکاری» ایران دست یافته بودند.

آگهی

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه درباره ادعای سرقت اسناد طبقه بندی شده آژانس از سوی ایران گفت شواهدی در اختیار دارد که ثابت می‌کند که سرقت این اسناد از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با هدف به دست آوردن اطلاعاتی برای روایت سازی جهت سرپوش گذاشتن بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران از دست بازرسان سازمان اتمی بوده است.

بنت در ویدئویی گفت که اسرائیل از ماجرای سرپوش اطلاع داشته چرا که اسناد برنامه‌های ایران برای متفاوت جلوه دادن برنامه هسته‌ای این کشور را در اختیار داشته است.

نفتالی بنت در مورد ماهیت اسناد در دست اسرائیل در ویدئوی خود توضیح بیشتر نداد، اما گفت که صدها صفحه ممهور به مهر وزارت اطلاعات ایران دلالت بر وجود طرح «لزوم داشتن داستان جامع سرپوش» برای پاسخ به سؤالات آژانس اتمی سازمان ملل در مورد برنامه هسته‌ای ایران دارد.

نخست‌وزیر اسرائیل، این ویدئو را در یک پیام توئیتری منتشر کرد و ساعتی بعد در یک پیام توییتری دیگر لینک دسترسی به این اسناد ادعایی در گوگل‌درایو را به طور عمومی منتشر کرد و گفت که به «طرح فریبکاری» ایران دست یافته بودند.

پیش‌تر وال استریت ژورنال در گزارشی بدون نام بردن از اسرائیل مدعی شده بود با اسنادی که یک نهاد اطلاعاتی از یک کشور خاورمیانه‌ای مخالف برنامه هسته‌ای ایران به دست آورده است و این رسانه نیز آن را بررسی کرده، ایران حدود دو دهه پیش به گزارش‌های محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دست یافته است و آن اسناد را در اختیار مقاماتی گذاشته که مسئول سرپوش‌گذاشتن بر فعالیت‌های مشکوک گذشته ایران در زمینه ساخت تسلیحات هسته‌ای بودند.

بنت در ویدئوی ارسالی از سوی دفتر مطبوعاتی دولت اسرائیل که با در دست داشتن کپی‌هایی از این اسناد، گفته است: «حتی روی برخی از این اسناد رونوشت‌های دست‌نویس مقامات ارشد ایرانی وجود دارد.»

وی گفت: «ایران به دنیا دروغ گفته بود، ایران در حال حاضر هم به دنیا دروغ می‌گوید و جهان باید اطمینان حاصل کند ایران قسر در نخواهد رفت.»

اظهارات وی در پاسخ به سخنان حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در جریان سخنرانی هفته گذشته در مجمع جهانی اقتصادی داووس سوئیس مطرح شد که اسرائیل را به نشر اکاذیب متهم کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا: برای ارائه قطعنامه در شورای حکام علیه ایران به اروپایی‌ها می‌پیوندیم

اسرائیل: همکاری‌های تهران و آژانس «عواقب بسیار خطرناکی» به همراه دارد

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند