یک زن برای نخستین بار مسابقه لیگ قهرمانان آسیا را قضاوت کرد

یوشیمی یاماشیتا، داور ژاپنی
یوشیمی یاماشیتا، داور ژاپنی Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یوشیمی یاماشیتای ژاپنی در مسابقه‌ای که هر سه گل آن در همان نیمه نخست به ثمر رسید در ۷ دقیقه پایانی بازی سه بار از کارت زرد خود برای جریمه بازیکنان تیم ملبورن استرالیا استفاده کرد.

آگهی

برای نخستین بار یک مسابقه فوتبال در رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا را یک تیم داوری زن قضاوت کردند.

در مسابقه پنجشنبه شب بین تیم‌های ملبورن سیتی استرالیا و جئون‌نام دراگونز کره جنوبی، خانم یوشیمی یاماشیتای ژاپنی به عنوان داور وسط حضور داشت و با همراهی سه زن دیگر توانستند این مسابقه حساس را بین دو تیم حاضر در شرق آسیا در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا سوت بزنند.

این نخستین بار بود که ای اف سی قضاوت یک مسابقه مردان در معتبرترین تورنمنت باشگاهی را در قاره کهن به یک تیم داوری زن سپرده بود. یاماشیتا البته پیشتر در مسابقات AFC کاپ تجربه داوری مسابقه مردان را داشت و بعد از گذراندن آزمون‌های آمادگی که مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گویند توانسته همه شرایط مورد نیاز برای انتخاب داوران مرد را برآورده کند، به عنوان قاضی مسابقه دو تیم کره‌ای و استرالیایی برگزیده شد.

این داور ژاپنی البته کار چندان دشواری برای مسابقه پنجشنبه شب در مبلورن در پیش نداشت و در مسابقه‌ای که چندان صحنه‌های سخت و چالش‌برانگیزی در آن پیش نیامد در مجموع سه بار از کارت زردهای خود استفاده کرد. در مسابقه‌ای که هر سه گل آن هم در همان ۲۲ دقیقه نخست آن به ثمر رسید، یاماشیتا تا دقیقه ۸۳ از کارت‌های خود استفاده نکرد. اما در دقایق پایانی و با ادامه فشارهای تیم کره‌ای، این داور ژاپنی مجبور شد سه بار به بازیکنان ملبورن کارت زرد نشان دهد.

در نهایت این مسابقه حساس بین دو تیم مدعی صعود از گروه جی مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا، با نتیجه ۲-۱ به سود نماینده استرالیا به پایان رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مصاف کهکشانی‌های مادرید و قرمز‌های لیورپول در پاریس برای تعیین فاتح لیگ قهرمانان

استفانی فراپار برای داوری مسابقات قهرمانی فوتبال زنان اروپا برگزیده شد

دو داور زن ایرانی برای نخستین بار در فوتسال قهرمانی اروپا سوت می‌زنند