ابتکاری برای بازگشت به جامعه؛ افتتاح نخستین مرکز نگهداری و پرورش اسب در زندان‌های اروپا

افتتاح مرکز مراقبت از اسب در زندانی در ایرلند
افتتاح مرکز مراقبت از اسب در زندانی در ایرلند Copyright Byline / Source / Credit Paul Faith / AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایده راه‌اندازی مرکز نگهداری اسب در یکی از زندان‌های این کشور پس از تجربه مشابهی در آمریکا و استرالیا عملیاتی شده است.

آگهی

مسئولان زندان «کسترلی» در ایرلند، نخستین مرکز نگهداری و پرورش اسب در زندان‌های اروپا را برای زندانیان افتتاح کردند.

به این ترتیب اسب‌ها در زیر دیوارهای خاکستری مرتفع زندان در منطقه روسکومون، برای زندانیان این امکان را فراهم می‌کنند تا مهارت‌های عملی را در کنار بروز احساساتشان نسبت به حیوانات بیاموزند.

زندانیان این زندان پس از گذراندن دوره آموزشی، گواهینامه مراقبت از اسب دریافت می‌کنند که در ایرلند معتبر است. زندانیان نام این دوره آموزشی را «اسب‌های امید» گذاشته‌اند.

یک زندانی که بنا به درخواست مقام‌های زندان ایرلند، نامش فاش نخواهد شد به خبرگزاری فرانسه گفت که این برنامه می‌تواند فرصتی برای تغییر زندگی آنها باشد.

این زندانی بیست و چند ساله که به دلیل ارتکاب جرمی خشن به چندین سال حبس محکوم شده است، گفت که می‌خواهد این فرصت را «دو دستی» بچسبد.

او پس از گذشت سه هفته از دوره آموزشی گفت: «اگر تا پایان درست عمل کنیم امکان پیدا کردن شغل وجود خواهد داشت.»

این زندانی در ادامه با «آرامش‌بخش» دانستن کار در مرکز نگهداری اسب در زندان گفت: «شما نمی‌توانید وارد اسطبل شوید و در کنار اسبی که شما را نمی‌شناسد، قرار بگیرید و انتظار داشته باشید که همه چیز خوب پیش رود. شما باید اعتماد آنها را جلب کنید.»

برنامه آموزشی نگهداری و پرورش اسب برای زندانیان که با همکاری بخش خدمات زندان و مراکز سوارکاری ایرلند ارائه می‌شود، بیش از ۱۲ هفته طول می‌کشد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

بر اساس برنامه تنظیم شده، زندانیان در طول دوره آموزشی یاد می‌گیرند که چگونه از اسب‌ها مراقبت و کارهای مربوط به اسطبل را مدیریت کنند.

به گفته دولت ایرلند، ایده راه‌اندازی مرکز نگهداری اسب در یکی از زندان‌های این کشور پس از تجربه مشابهی در آمریکا و استرالیا عملیاتی شده است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده، زندانیانی که دوره پرورش اسب را در این کشورها گذرانده‌اند، پس از آزادی از زندان در رشته پرورش اسب مشغول به کار شده‌اند.

نتیجه ۲۶ سال تلاش

بنا به گزارش‌ها، راه‌اندازی مرکز نگهداری اسب در زندانی در ایرلند بدون جاناتان ایروین امکان پذیر نبود. او ۳۰ سال پیش پس از بازدید از زندانی در آمریکا تصمیم گرفت که چنین مراکزی را برای زندانیان ایرلندی راه‌اندازی کند.

به گفته جاناتان ایروین، ۲۶ سال طول کشیده است تا این برنامه در ایرلند اجرا شود. او به خبرگزاری فرانسه گفت: «من در این سال‌ها به همه وزرای دادگستری ایرلند نامه نوشتم اما بیشتر آن‌ها هرگز به من پاسخ ندادند زیرا فکر می‌کردند که من دیوانه هستم.»

بازگشت دوباره زندانیان به زندگی

برای اجرای ایده راه‌اندازی مرکز نگهداری و پرورش اسب در زندان کسترلی، مراکز سوارکاری ایرلند بیش از ۱۰۰ هزار یورو جمع‌آوری کرده‌اند.

جاناتان ایروین امیدوار است که این برنامه در زندان‌های ایرلند گسترش یابند.

هلن مک انتی، وزیر دادگستری ایرلند روز چهارشنبه در مراسم افتتاح این مرکز گفت که کشورش به دلیل جایگاهش در دنیای سوارکاری باید در این زمینه پیشتاز باشد.

او گفت: «مهم این است که فرصت‌هایی برای بازگشت دوباره زندانیان به زندگی عادی وجود داشته باشند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک زندان در زوریخ سوئیس برای جذب زندانی فراخوان داد

پذیرایی از مشتریان در زندان؛ رستوران ایرانی که به زندانیان کمک می‌کند

روایت لحظه آزادی؛ یک مرد آمریکایی به «اشتباه» ۲۷ سال پشت میله‌های زندان ماند